måndag 9 mars 2015

En känsla av välbehag!

Började dagen med en promenad och intervallöpning med Carina. 
Ja, men va fasen...det där lär jag mig allt. Haha. 
Mer löpning och promenader åt folket!!!

Vi tog vägen förbi kyrkogården också så jag fick tända ett ljus för Anton. 
När jag var på väg därifrån såg jag ett annat namn på en sten som fick det att sticka lite i bröstet. Berättade för Carina om minnena och det lättade men det är märkligt hur en del människor fastnar i ens inre. 
Jag är otroligt glad över att vara en oegoistisk människa för fy fasen för att inte kunna känna sig in andra människors situation. 

Att få öppna sig och häva ur sig sina innersta demoner, hur ont det än gör ÄR enda sättet att bli av med dem och denna promenad har verkligen satt bollen i rullning. I samma veva som jag berättade allt för Carina erkände jag även för mig själv. Att komma till insikt kallas det va? 

Alla pratstunder med Patrik i helgen och så denna underbara promenad har gjort underverk. I huvudet är allt klart som körvspa MEN det är ingen enkel match, det vet jag  men nu har jag de verktygen jag behöver. 



Resterande tid har jag suttit framför datorn med ett inlämningsarbete om cancer. Jippi, not. ÅNGEST! Hahaha...nej då men det är verkligen en hemsk sjukdom men väldigt intressant att läsa och lära sig mer om. 


1 kommentar: