tisdag 10 mars 2015

Godkväll gott folk!

Denna dag har spenderats i skolbänken.
Idag gick vi igenom andningsorganen och olika sjukdomar som hör till.
Ytterligare en inlämningsuppgift fick vi också. GULP! Haha...men det är väl bara att köra på.
Beslutade mig i alla fall för att inte jobba något denna vecka.
Datorn kommer vara min närmsta vän hela onsdag, torsdag och fredag.
Uppgifterna måste liksom betas av.
Jag önskar att jag inte vore så självkritisk och noggrann i mina inlämningar, då skulle de gå betydligt fortare att bli klar med dem men det är sån jag är.
Jag vill verkligen inte lämna in något som är halvdant. Jag vill att vem som helst ska kunna läsa dem och förstå vad det handlar om, inte bara de som är insatta i ämnet och då krävs en hel del förklaringar till begrepp som används i svaren osv.

Tur att det är så intressant att läsa om allt vad medicin innebär annars vore dessa uppgifter rena rama döden rent ut sagt.
Det räcker ju liksom inte att svara med korta enkla svar, svaren ska vara nyanserade som det så fint heter.

Många uppgifter handlar om mina egna tankar och reflektioner. Det speglar ju det jag lärt mig.

Men det här ska gå bra, det finns liksom inget alternativ.
Jag ska vara stolt över min tid som studerande när jag tar examen vid jul och kunskapen ska finnas där, redo att användas i yrket.

Praktiken verkar ha löst sig i alla fall. (hoppas jag)
Terese ringde med info och telefonnummer till SSK:n som hon varit i kontakt med och jag hoppas innerligt att det går att ordna på något sätt.
Vill verkligen vara någonstans där man får göra de viktiga momenten fler än en gång och dessutom göra uppgifterna själv, inte bara titta på.
Det praktiska är ju en stor del i utbildningen och jag vill ta tillfället i akt att prova på de olika momenten som har med vårdyrket att göra.

Så imorgon står ett samtal till SSK:n överst på "att göra" listan. Håll tummarna!!!


Hoppas ni får en fin kväll allihopa!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar