onsdag 18 september 2013

Stressig dag...

Hur har eran dag varit?

Min har varit riktigt stressig emellanåt.
Körde Engla till skolan vid strax efter 8 sen Elvin till Pyret.
Klockan 9 hade Emil tid på BVC för 2,5 års kontroll.
Det gick galant vilket jag även hade trott men sen är det ju det här med hans tal.
Han verkar ha utvecklat ett "eget" språk.

Jag oroar mig inte nämnvärt faktiskt då det dyker upp nya ord hela tiden och han gör sig mer än förstådd.
Allt det andra gick som på räls, ställa "på", lägga "i", djurljud, peka ut kroppsdelar på en docka, rita, peka ut sked, tallrik och massa annat. 
Sen berättade han saker också, men då på hans egna språk. 
Han har väldigt lätt för att lära sig saker.(förutom att prata då)
Oftast behöver man bara visa en gång sen fixar han det på egen hand.

Vikt & längd såg bra ut också.
94cm lång och 16kg tung är vad resultaten visade.
Tänk att våran lilla michelingubbe gått och blivit så lång & slank. 

Efter detta besök åkte vi och hämtade Mummi på jobbet och styrde bilen mot Örebro.
Vi började på marieberg då jag ville fixa till naglarna.
Handlade lite på H&M och så åt vi lunch på ja vad hette det nu då?
Ingen aning...gott var det och Emil var också nöjd. 
Emil åt tacobuffe, mamma & jag åt någon typ av kyckling m. örtsås och sallad. 

Senare tog vi även en fika på nedre planet, passerade och såg att de sålde mjukglass & frozen yoghurt så där var ett stop givet.
Jag har varit sugen på mjukglass och nötkross huuuuur länge som helst. 
(Träningspaus idag var INTE längre aktuellt alltså) 

Sen åkte vi till USÖ och Usra på hudavdelningen. 
Hon var nöjd med resultatet och tyckte inte alls att det var konstigt att Emil var lite flammig i ansiktet. 
Kylan & vinden är hemsk mot de som har känslig hud tyvärr. 
(Jag reagerar likadant)
Det är bara att smörja smörja och smörja helst varje gång han ska gå ut så när han är på dagis blir det bökigt men får smörja desto mer hemma. 

 Innan hemfärd besökte vi även citygross.
Mami behövde handla lite.
Till min förtjusning hittade jag "typ" dust it men av märket Syoss (ganska mycket billigare också) så hoppas det funkar lika bra. 
Det blev lite annat småplock också såklart. 

Sen var det bara att brumma hemåt och hämta barn i Hällefors och köra mamma tillbaka till jobbet.
Bråttom bråttom bråttom eftersom träningen börjar 17 på onsdagar.

Hade ju faktiskt tänkt hoppa steppen idag pga stressen osv MEN det satte ju mjukglassen stop för. Haha!
Så hem till hammarn med barnen där farmor väntade, byta om och sen iväg igen.
Jag hann...inte en minut sen blev jag!!! 

När jag plockat fram grejerna (bräda, matta & stång) såg jag att brädan var höjd ett snäpp men jag lät den vara så och tänkte att jag sänker om det blir för jobbigt. 
Yeeeeeey jag körde hela passet på den höjden!
Behöver jag säga att jag nästan dog på kuppen? 
Idag var alltså en bra träningsdag, pressade mig lite hårdare än vanligt även på styrkedelen.

När jag äntligen kom hem och kunde pusta ut blev det mys med barnen.
Elvin fick jag lägga redan innan 19 dock men lite gos hann vi allt med ändå. 
Emil & jag tog en lång och varm dusch medan Engla kikade lite på TV. 
Sen var det även hans tur att inta sängen. (Trodde han skulle protestera då han sovit i bilen) men icke. 
Engla brukar få vara vaken en liten stund längre (20 ungefär) men även hon bäddade ner sig strax efter 19. 
Skönt att alla kom i säng i tid då de ska vara på dagis redan 6.30 imorgon. 

Mamma och jag pratade om det där med sömn i bilen.
Det är galet vad mycket barn behöver sova. 
Våra barn sover minst 12 timmar varje natt. 
Engla och Emil skulle utan problem sova 14 timmar. (19-09) 
Elvin är lite mer morgonpigg och vaknar vid 7.30-8.00 oftast, ibland chockar även han med att sova lite längre. 
Så tidigt som de måste gå upp när jag jobbar är en pers, usch för och behöva väcka dem när de sover som skönast. 
Det skär i mamma ❤ 

Nu ska även jag bädda ner mig och invänta en ny dag med träning (russian circle) & jobb.
Ser extra mycket fram emot kvällen såklart då Putte äntligen kommer hem igen ❤
Älskade gubbe!
3 dagar ledigt tillsammans ❤ han har förbjudit mig att tacka ja till jobb denna helg. 

Natti Natti ⭐



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar