onsdag 20 mars 2013

Roliga kommentarer idag:

Engla:
-Mamma, när du är arg, se det från den ljusa sidan så känns det bättre.

Engla:
-Mamma, om du ursäktar så måste jag kila hem nu innan  mina andra ungar blir galna.

Sen är reklamer något som tydligen fastnar i huvudet på madame direkt.
Till saken hör att hon nästan bara tittar på barnprograms kanalerna och reklamerna hon rabblar är från de "vanliga" kanalerna.
"Svensk rapsgris från Scan"
"Surfa comhem style"
"Leif Mannerströms reklamer"
och massa andra samt mix megapols slogan: mer musik bättre blandning...helt galet!

Väldigt kul och lyssna på dock...

Nu är det bäst att lyda damen då hon fällde denna:
-Mamma, nu blir jag snart irriterad på dig, skala min kiwi!

Hahahaha!

2 kommentarer:

  1. Hehehe barnens visa ord =)
    Oliver brukar ju få höra att kakorna är slut för han åt den sista (han ska inte få för mycket). Så för nån månad sen när han var här fick han verkligen de sista kakorna och vi verkligen förklarade för honom att det var de sista. Sen går jag in i vardagsrummet och ser honom mata kakorna till Valkyria (vår hund) och när hon slukat sista kakan säger han "vad ska mamma säga nu?" För nu har ju inte Han ätit sista kakan =D

    Men det är ju helt underbart att se deras språk och minne utvecklas och se vad de börjar imitera och vilka fraser/reklamer/låtar de lär sej utantill sjukt snabbt. Vilka personligheter vi har att göra med ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbart!

      Ja barns personligheter är helt fantastiska!

      Radera