onsdag 20 mars 2013

God Morgon,

eller INTE...
Morgonen började lugnt och skönt som det brukar men sen byttes lugnet mot lite smärre panik.
Efter frukosten tyckte Emil att det var en bra ide att borsta tänderna vilket det såklart också var MEN han hade ju inte behövt låsa dörren efter sig.
K A O S ! ! !
Det går nämligen inte att låsa upp dörren utifrån.
Testade det mesta både 2 och 3 gånger.
Till slut lyckades han själv låsa upp dörren som tur va, men det var en liten skärrad & ledsen Emil som stod och tittade på mig när jag öppnande dörren.
Lille Hjärtat!

Det gick fort över i alla fall och jisses vilken puss & kram jag fick.
Älskade Unge!


Vad händer i Hammarn för tillfället då?
Engla leker på sitt rum, Elvin sussar & jag tittar på Nyhetsmorgon samtidigt som jag försöker känna efter om det finns någon del av min kropp som INTE lider av århundrades träningsvärk?!?!
Både den bästa & sämsta känslan gällande träning.
Bästa för att man vet att man gjort något bra & känslan är ganska skön men det helt klart sämsta är att vissa vardagliga saker nästan blir omöjliga att genomföra UTAN ett stön el ett dovt AAAJ!
Det ska bli spännande och se hur kvällens STEP/styrkepass går.
På lördag kommer jag antagligen vara krympling och värken kommer lägga sig lagom till nästa pass.

Har även fått ett nytt upplägg av Jossan.
Det ser ut såhär:

Måndag: morgonpromenad 40min alt intervall 5min gång / 1min jogg / 1min sprint x3
Kväll: gruppträning (Aerobic/styrka)
Tisdag: gruppträning (Core)
Onsdag: gruppträning (Step/styrka)
Torsdag: morgonpromenad 40min alt intervall 5min gång / 1min jogg / 1min sprint x3
Kväll: styrka helkropp
Fredag: simning (om möjlighet finns) annars jogg 30 min lugnt tempo
Lördag: VILA (ätardag)
Söndag: styrka helkropp samt intervall (5-1-1 x3) efter passet


Styrkepasset ser ut såhär:

Knäböj med stång 3x10
Rodd med stång 3x10
Militärpress 3x10
Bicepscurl 3x10
Armhävningar 3x5
Plankan 3x max
Höftlyft 3x10
Crunch sneda på boll 3x5

För variation och pulshöjare kommer jag köra det här passet som cirkelpass vilket betyder att jag inte kommer ha någon vila emellan övningarna och då kommer jag köra 3 varv.
(vila mellan varven)
Passet är gjort så jag ska kunna göra det hemma men igår fyllde jag på mitt gymkort så ska försöka få till passen på gymmet så ofta som möjligt.
Jag känner själv att jag kan prestera bättre hemifrån när jag kan fokusera på mig själv och träningen till 100%.
Kostupplägget ser likadant ut som det gjort hela tiden förutom att det tillkommit en proteindrink efter träningspassen.


Det här vädret som kommit, vem har beställt det?
Jag vill ha vår, värme och känna solens varma strålar mot huden.


2 kommentarer: