måndag 27 februari 2012

S N Ö ?

Vem har beställt snö?
Räcker det inte med den varan nu?
Jag vill höra grusknaster under skosulorna, kunna ta på mig mina converse, skippa vinterjackan, slippa klä på ungarna overall & skidställ m.m
Imorgon beställer jag S O L då det vankas frukost & promenad med Sandra och barnen.
Så det Så!

Annars då?
Jovars, det går helt klart framåt i fasligt tempo.
Halvtid närmar sig.
Strax dags för RUL
Spännande, men ändå skrämmand
Idag gjorde sig Grynet påmind genom att tvinga mig att kräkas.
F Y
Det hör till och visst är det värt det, absolut, men det är inte skoj någonstans.

Emil firar snart v. 2 UTAN välling.
Så gött tycker jag.
Känns skönt när de slutar självmant och man slipper avvänjnings biten.
MEN självklart kan det bli bakslag, men vi hoppas såklart att det inte dyker upp något sådant.
Iofs drack han bara välling innan läggdags och någon enstaka gång någon natt om han var ledsen. 
2 flaskor per dygn (oftast bara 1) måste man ju kunna klara sig utan.
Han älskar ju gröt och det är väl typ same same, eller?
Engla var likadan,
(hon slutade också kring 1 års ålder)
vi bytte bara ut vällingen på kvällen till gröt och då var saken biff.
(hon började vakna på nätterna av att hon var blöt i blöjan så det fanns liksom inget alternativ)

För tillfället sussar Lill Prinsen fantastiskt på nätterna och har gjort ett tag.
Han hade ju någon period här vid 10 månader som höll på att driva mig till vansinne.
Under 3-4 veckors tid vaknade han på nätterna och ville vara vaken.
Han var inte ledsen eller så, han vara bara inte trött.
B L Ä
Inge mer sånt vill vi ha!
Nej tacka vet vi nattning vid 19.00 och vakning vid 08.00
Detta är en rutin han vant sina kära föräldrar med och självklart känns det kaos när det blir vaken nätter, även om det bara handlar om en gång per natt. 

Personligen har jag börjat känna av gravid nätterna,
svårt att somna, törstig, kissnödig, svårt o hitta bra ställning, varmt etc
Ja, ni flesta som läser min blogg vet vad jag menar.


Have a Nice Day!






1 kommentar:

  1. Usch ja. Känner igen mig mycket väl. Är uppe och kissar ca 4 gånger per natt =/ Och sen drömmer jag konstiga drömmar som och vaknar till titt som tätt

    SvaraRadera