söndag 26 februari 2012

Svisch Svisch!

Sa det och så var det redan Söndag, men egentligen gör det ingenting, då jag ÄLSKAR dessa mysdagar.
Helgen har varit toppen trots att Patrik varit krasslig.
I fredags när jag & Englis skulle på pizza kalas hos Joel kom min älskade mamma och hämtade Emil så Patrik skulle få tillfälle och vila innan vi kom hem igen och det klagar då absolut inte Lille Emil på,
bli bortskämd hos Mummi, det är grejjer det.

Pizza kalaset var trevligt och Engla var toknöjd.
När vi åkte därifrån tog vi en tur till lilla ICA för att inhandla lite snacks till TV:n.
Åhhh vad jag ÄLSKAR att hänga med Englis,
bara Hon & Jag liksom.
Flickan har ju som många vet talets gåva och jag älskar att diskutera med henne om allt och ingenting. 
Hon är så otroligt klok, våran STORA tjej. 

Väl hemma bänkade vi oss i soffan till The Voice.
Englis somnade otroligt snabbt vill jag lova, i MITT knä, UNDERBART var bara förnamnet. 
Det händer inte så ofta (läs: typ aldrig) att våra barn somnar i våran famn.
Båda har varit sånna jämt, inga knähundar här inte, vilket är skönt oftast, men ibland tycker man ju det vore myyysigt om de ville gosa och somna i famnen.

Lördagen kom och vi for till Örling för och hämta en efterlängtad liten huligan.
(Engla grät en skvätt av saknad i TV soffan på fredagen, goa fina Storasyster)
Mamma & Jag fixade lite papper och dylikt som måste till A-kassan osv.
Vilken djungel!!!
Har ju haft turen att aldrig vara arbetslös tidigare.
Men nu ska allt vara fixat tror jag och det känns skönt för då sparar jag en hel del mamma dagar.

Vid 14-tiden var det dags för Englis och åka till Emanuel för 5-års kalas.
Vi tog en tur ut på Udden sålänge.

På kvällen hade vi turen att bli bjudna på Porterstek av kära Lillebror,
denna delikata middag skulle tillagas i Örling så dit styrde vi bilen såklart.
Bastu, käk & mys
Min Lillebror är en riktig FENA på matlagning
Emil dunade in vid 19.30 tiden som vanligt och hade inga planer alls på att vakna vid hemfärd så han fick sussa kvar ännu en natt. 

Idag har vi varit till Örling, jag & kidzen, medan Patrik var och fixade veckans pappersgöra.
Engla var ute hela tiden och hjälpte mummi med bl.a att putsa fönstrena, plocka lite lingonris m.m.
Själv passade jag på att ta en middagslur med Emil.

Nu har vi handlat, slöat i soffan & ska alldeles strax börja med taco förberedelser.


Dagens Surprise:
Träffade en fin Vän på Ica när vi handlade tidigare,
jag ler & bubblar fortfarande inombords av allt!
Helt Otroligt!
Du är en fantastisk människa.
<3






1 kommentar: