tisdag 13 september 2011

~Inskolning~

Det ordet existerar ej i min dotters ordförråd.
Idag när vi anlände till Lilla Pyret och jag släppt ut henne ur bilen utbrister hon:

-Hej Då mamma...

Hon va redo att gå in där själv U T A N mig, men till slut förstod hon att jag skulle med in, trodde jag i alla fall.
När vi kommer in och hon tagit av sig stövlarna säger hon åter igen:

-Hej Då mamma, vi ses sen...

Så ännu en gång fick jag tala om att jag ska vara kvar här med dig idag.
Haha, hon blev nog lite besviken.

Timmen flöt på bra och allt var verkligen toppen.
Där kommer Engla och alla andra barnen få det bra, det är jag helt övertygad om.
Upplägget - kanon.Lokalen - super fiiiin.Personalen - så underbara.

Det var inte det lättaste att få hem Engla vill jag lova.
Tur att hin ska dit imorgon med ;)
Åter igen en tiiiidig morgon för oss, måste ställa klockan på typ 6.30 I guess =/
Lämna Englis till Pyret sen styra kosan mot Örebro och USÖ för Emils ultraljud.
Alltid lite nervöst, men det ska väl gå bra.

Idag tog jag även tag i HÖST ytterkläder till Englis,
hon har ju det mesta i klädväg, men ytterkläder är något som jag bävat för,
men nu är det verkligen HÖST och vind/vatten avvisande kläder är åter igen ett måste när man lämnar hemmet, om så bara för en tur i bilen.
Beställde en skaljacka, fleece ställ & ett par överdrags byxor.
Blev galet glad över den fiiiina fiiiiina nyansen TURKOS, för visst kan även en tjej ha turkost?!
Är lite små trött på allt LILA & ROSA!
Så ytterkläderna får gå i svart och turkost.
Förutom regnstället som damen själv valt ut...ett LILA!



Nehe, fortsätta kolla över lite sommarkläder som ska ner i resväskan!
Nära nu hörrni....SOL & VÄRME!

2 kommentarer:

  1. Gud va skönt att de funkar så bra me förskolan :)E en tuff liten brud de där...hihi

    Hoppas att allt ser bra ut på ultraljudet imorgon för lillprinsen.♥

    Låter lite som våra ungar ska ha likadana ytterkläder :D Självklart kan en tjej ha turkost!!! Gav Dev friheten att välja precis vad han ville ha för jacka o va nästan beredd på att få beställa en rosa...haha Men nej han valde den turkosa direkt o vägrade titta på fler ("jag har faktiskt bestämt nu mamma!) :D

    Ha de bra. Kraam

    SvaraRadera
  2. Har fått hem ett brev för ett tag sen o pratat med dem redan då om detta. Fick veta lite mer av en arbetskollega igår och då började jag fundera lite mer så det var bra att hon ringde idag. Hon sa även att när man ringer kundtjänst får man prata med nån som inte är inriktad på just frågor rörande föräldrapenning utan på lite av varje så de vet inte alltid riktigt hur systemet funkar egentligen. Hon jag pratade med igår sa typ javisst inga problem men sen var det ju det iaf. Förstår man inte ska man begära att få tala med en handläggare. Blev lite förvirrad av det C skrev om att vara inskriven på arbetsförmedlingen så jag ringde ikväll igen. Tror jag har klarhet i det nu... Kram

    SvaraRadera