torsdag 1 december 2016

Känslan...

När meddelandet om att min ledighet över jul & nyår är beviljad, den är obeskrivlig!
Så jäkla underbart att få spendera tid med mina juveler.

Tack Nilla för tipset om att kolla min föräldrapenning.
De dagarna trodde jag var slut sen länge men tji fick jag.
Fanns en hel del dagar kvar för både Emil & Elvin.
Skönt att kunna spara sina semesterdagar också. Win Win liksom.

Känns så otroligt bra att killarna får vara hemma en längre tid innan det är dags att börja i Grythyttan.
Det kommer bli toppen, det vet jag, de frågar hela tiden om när de ska få börja där och jag hoppas innerligt att det håller i sig, speciellt för Emil som varit lite låg en tid när det kommer till dagis.
Han verkar i alla fall glad och entusiastisk.  När han pratar om det ler han stort och blir alldeles sprattig.
Detta känns otroligt bra i mamma hjärtat. Finns inge värre än när barnen är ledsna och man inte kan göra något åt det.
Jag måste ju gå till jobbet men klumpen i magen sitter ju där ända tills jag får hämta hem dem igen.
Jag vet ju att han inte går runt och är ledsen hela dagarna på dagis men just det här på mornarna vid lämning och alla frågor varje dag om när de är lediga igen,  det är smärtsamt. Usch!
Nog om det...

Idag är första dagen denna vecka som jag inte är helt off.
Testade att hänga lite tvätt och t.o.m det var pulshöjande så helt OK är jag nog inte men jag känner mig iaf liiiite bättre.

Ja just ja. Jag testade att sova med mina nya handledsskydd inatt. OMG, vilken känsla att vakna utan domningar & stickningar i händerna. Super!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar