onsdag 30 november 2016

Karpaltunnelsyndrom

Har under några års tid haft besvär med domningar i händerna.
Speciellt nattetid & när jag cyklar men annars också.
I måndags gick jag till Inger då jag upplever att det blivit värre.

Hon klämde, kände och kunde ganska snabbt konstatera att det rör sig om karpaltunnelsyndrom så nu är en remiss till handkirurgen skickad.
Själv hade jag ju såklart börjat tänka i andra banor.
Jag har väl gått igenom alla möjliga tänkbara neurologiska sjukdomar.
Bl.a. MS.
Inger trodde dock inte att det rörde sig om något annat än just karpaltunnelsyndrom.
Hon beställde lite prover för att jag önskade det.
Finns en del brister som kan yttra sig i just domningar också så lika bra att få det också kollat.
Känns skönt att någon tar ens oro på allvar och gör det där lilla extra.

Flunsan hänger i och förpestar min tillvaro.
Idag fick vi besök av Nilla som kom med pizza så jag slapp laga lunch. Underbart!
Känns skit att jag inte kunde bli henne till gymmet idag. Suuuuget tar kål på mig men hälsan går först.

Snart är jag på banan igen...
Då ska det läggas till lite i träningsupplägget....wiiiii!

Ha en fin kväll...själv snörvlar jag vidare!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar