onsdag 7 september 2016

Snart är det åter igen helg!

Godkväll kära läsare...

Idag har det varit en fantastisk dag och inte minst vädret. Wow vilken underbar höstdag.
Strax innan lunch idag var det dags att testa kroppen lite efter operationen. Med mig hade jag Nilla.
Eftersom kommande utmaning innebär terräng bestämde vi oss för att springa i skogen med just kuperad terräng.
Det kändes fantastisk att springa igen. Kunde aldrig drömma om att jag skulle gilla just löpning såhär pass mycket. En liten vurpa lyckades jag klämma in också. Haha...trampade ner i ett dyhål och det tog liksom tvärstopp. 😂

Hur kändes det ?

Jo helt okej faktiskt. Ingen smärta och jag kunde hålla ett helt okej tempo även om tiden inte är relevant just nu. För tillfället är jag otroligt glad över att ens ha kommit igång igen. Har ju inte sprungit sen Öland. Jag är helt klart nöjd.
Tog t.o.m en runda till nu på kvällskvisten med Patrik som sällskap. Vi har startat en träningsplan med hjälp av Endomondo. Det kan jag varmt rekommendera. Man skriver in sitt mål, träningsbakgrund och hur många dagar/vecka man vill springa. Sen sumerar den allt och vips så har den skapat en träningsplan just för dig och dina förutsättningar. Jag själv tycker att det är mycket lättare att hålla sig motiverad när man har en "plan" att följa. 👌👍👊

Vi har även varit på vårat första föräldramöte i Englas nya klass. Läraren gick igenom vad som komma skall i 3:an och lite annat också. Han är mycket nöjd med klassen och berömde barnen massor. De är otroligt ansvarsfulla, empatiska och kloka för sin ringa ålder. Sådana ord värmer i mamma och pappa hjärtat. ❤👍Hoppas innerligt att Engla kommer trivas lika bra fortsättningsvis också.

Nehe, dags och knoppa. Imorgon är det dags för jobb igen och efter jobbet väntar en runda med Nilla 👊 tänkte testa hurtigtorpet. Kanske lite backintervaller, eller vad säger du Nillis?! 😊👊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar