tisdag 1 december 2015

God Kväll kära Läsare!

Idag blev det omkullkastade planer. Fick åka och jobba lite tidigare än tänkt då kollegan blivit sjuk. Blir likadant imorgon. Så mina förmiddagar med plugg blev det ju lite sådär med. Men det löser sig. Det gör det alltid. Är glad att jag började lite smått i helgen redan. 

Efter jobbet idag åkte och jag och samlade ihop kidsen sen direkt hem för och fixa middag. Barnen ville ha lasagne så det fick de. Till mig och Patrik gjorde jag kålpudding och kokt blomkål. Jag gjorde en kålpudding på endast liiiite minimjölk, soja & buljong. Snabbt, enkelt, gott och nyttigt (lätt).
 
När pojkarna somnat och Engla gjort sina läxor drog Patrik & jag ut på en kvällspromenad. Här i hammarn är det kolmörkt, väldigt dåligt med gatubelysning men som tur är har Patrik kirrat en pannlampa åt mig. Den lös upp vägen så fint så. Så skönt och uppfriskande när man varit inne hela dagen. Det är nackdelen med jobbet på VC men de positiva sakerna överväger. Ute kan jag vara när jag slutat. 

Jag blev inbjuden till någon typ av utmaning på FB här förut. En träningskalender. Från den 1-24 december får man en ny träningsutmaning varje dag och jag är ju väldigt svag för utmaningar så jag tackade såklart ja. Jag har varit spänd och lite pirrig över vad detta innebär...idag när jag såg första utmaningen tänkte jag nästan ta till lipen. SQUATS!!! 
Mina ben och rumpa som redan var ömma as hell efter gårdagens dubbelpass men ingen idé och gnälla så efter promenaden ikväll var det dags. Man kunde välja mellan 50 eller 150. Jag körde all in OCH det känns vill jag lova. Jag vet inte hur detta ska sluta, imorgon är det dags för powerstep och jag vet inte hur jag ens ska orka lyfta mina ben?!?! 


Ååå vad jag älskar denna tid...så fint med alla stjärnor och stakar i fönstren. Det värmer ända långt in i märgen. 


Idag stod jag och bläddrade i en mapp med prover på jobbet och hajade till. Va fasen, jag har ju lärt mig massor om de olika proverna. Vilka prover till vilka rör, vilka prover som går i samma rör, vad provbeteckningarna står för o.s.v. Jag kan långt ifrån alla men många har tydligen fastnat utan att jag lagt märke till det. Idag har jag varit ensam på lab och som uska sen kl: 11 och imorgon blir det likadant. Jag tror att det är vid dessa tillfällen som jag vuxit och utvecklats mest. Jag funderar inte så mycket, jag bara gör. Saker och ting måste lösas och finns det ingen att fråga så måste jag ta de besluten själv och hittills har det gått bra i alla fall. Tur jag har min egen mentor! Det är skönt att kunna ventilera med någon...tack Terese för att du orkar lyssna och framförallt för att du tror på mig och min förmåga när jag själv är blind. Haha! ❤️ 


Näe. Natti Natti 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar