tisdag 8 september 2015

Vad har Fru Bark pysslat med idag då?

Dagen började med dagis/skollämning som vanligt. Sen var det raka spåret hem och knäppa på datorn. Pluggdags!!!

Mitt i allt pluggande kom jag på att jag glömt beställa nya träningsskor (till gruppassen). Mina älsklingar var slitna redan förra hösten men eftersom mitt tappra försök med att hitta nya då misslyckades kopiöst så har jag fortsatt att slita på dem, men nu går det fasen inte längre. Haha, de är liksom typ kaputt. 
Jag hittade ett par ganska omgående som påminde lite om de jag har (letade efter exakt samma, men finns inte längre, tyvärr) men i annat märke. Är lite skraj när det kommer till att byta märke men förra året passade verkligen inga skor av favvomärket till gruppträningen så nu jäklar. Efter ett samtal på dryga timmen med Hanna känner jag mig dock ganska trygg med mitt val i alla fall. (Nej vi pratade såklart inte om skor hela samtalet) 
Det blev ju inte sämre när jag hittade en rabattkod heller. Catching, 200 pix i rabatt!!! Ska bli spännande och prova dem...



Sen var det bara att fortsätta plugga. Just nu skriver jag om intelligenser. Mycket givande och intressant!!! Love IT!!! Fick även feedback på min andra inlämning...även den rätt in i krysset eller vad man nu ska säga...super stolt OCH nöjd! Bara och fortsätta i samma spår så ska nog även 3:e terminen gå galant. Hittills är jag mer än nöjd över mina prestationer i skolan. 

Vid 16-tiden var det dags att klappa igen pluggverkstaden och hämta tre fina ungar. Hem och förbereda middag och sen iväg på ett push & lift pass på hälsans hus. Tänkte mig dubbelpass idag men efter ett minst sagt kaospass på push & lift bestämde jag mig för att åka hem efter det. Det gick verkligen inte som jag hade tänkt. Efter passet babblade jag först med Hanna & Paula och sen kom även Carola. Oooopppps en timme gick snabbt men så himla kul och diskutera, ventilera och brainstorma. Med huvudvärken från helvette styrde jag till sist bilen hemåt.

När jag kom hem gjorde jag och Patrik lite läxor med Engla. När blev hon så stor? Gaaaalet vad de lär sig snabbt. Älskade fina och duktiga Engla. Jag älskar att motivera och peppa henne i det mesta även skolan. Man ser liksom gnistan som tänds och viljan att klara av vissa mål lyser så himla starkt. Ibland är det vi som får bromsa och säga att det räcker för idag. De tar på de små när hjärnan ska arbeta. 

Nu har jag tagit 2 alvedon och hoppas innerligt att huvudvärken är borta imorgon och att det inte är flunsa eller något annat på gång. Har inte tiiiiiid med det. 

Imorgon är det ytterligare en dags plugg på schemat och på kvällen ett pass power step...

Jag älskar att mitt mentala och fysiska mående samspelar igen. Jag har hittat balans...kanske beror detta på att jag själv börjar inse vilket jobb jag gjort med båda sakerna men jag är så himla taggad och driven att uppnå nya mål...mitt största mantra just nu är att vara nöjd med vad jag åstadkommit fram tills idag och hela tiden ha fokus på VARFÖR jag tränar eller gör saker och för vems skull jag gör det. Det är i alla fall segerns sötma när ett nytt mål är nått och mitt välmående som står i fokus!!! Det finns bara en av mig och det är jag! Amen




Det har hänt saker och det fortsätter att hända saker hela tiden. Detta är i alla fall vad som hänt med kroppen fram tills idag. Det bästa och viktigaste, min kropp är så otroligt mycket starkare. Vissa partier tar längre tid än andra och man får jobba hårdare men jag får acceptera det och kämpa vidare och under tiden gläds jag åt de andra bitarna! 


Så tänker jag såklart lite extra på min fina pappa om kvällarna...om jag kunde få till uppgiften imorgon så kanske jag hinner åka och hälsa på honom ❤️ Förhoppningsvis får han komma hem på fredag så det är ju inte så länge tills dess ändå. 


Det blev ett långt inlägg med blandad kompott...natti natti på Er!!! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar