lördag 19 september 2015

Alla situationer som vi utsätts för innebär val. Vi har alltid ett val. Vi kan inte välja eller påverka det som händer utanför vår kontroll MEN vi kan alltid välja vad vi ska göra i de olika situationerna. Hur vi ska handskas med de olika situationerna väljer var och en. Alla är olika vilket också innebär att det inte finns något rätt eller fel. Ibland är det jobbigt att vara i en situation och känna att det inte finns någon väg ut men det finns det, alltid! Det är minst lika jobbigt att stå utanför och se någon annan i jobbiga situationer. Se tåget rusa framåt och det enda man kan göra är att se på. Hur tåget färdas kan inte jag påverka, det valet är någon annans. Mitt val är enbart hur jag väljer att handskas med vetskapen om det skenande tåget...

Jag har en mage som hjälper mig i dessa situationer vilket jag är otroligt glad över. Ibland går jag emot magen och det slutar sällan bra. Jag hamnar i obalans med mig själv och det gör att jag varken vet ut eller in. Kan liknas med en hamster i ett sånt där hjul ni vet. Jag har blivit bättre på både det här med val och att inte kliva in i hjulet. Kan jag inte påverka saker så försöker jag inte heller. Känner jag att det blir obalans eller att det finns risk för det så stannar jag innan jag kommit i närheten av hjulet. 

En av många saker som jag lärt mig de senaste året är att andras val är något jag inte rår på, hur gärna jag än vill. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar