måndag 27 april 2015

Wiiiieeeeeee....ytterligare ett bra betyg till samlingen!

Fy tusan vad jag är stolt över mig själv. Det får man faktiskt vara. 

Idag var det dags för praktik och jisses vad kul och lärorikt det är.
Jag är så otroligt glad att jag fick möjligheten att vara på en vårdcentral.
Idag har jag fått vara med vid omläggning av ett diabetessår, tagit kapillärprov, lärt mig CRP apparaten, urinprovtagning, Hb prov, B-glukos, hur man centrifugerar rören med blod, närvara vid en rektoskopi m.m. Ja ni ser själva...haha...massa har jag hunnit göra redan första dagen. Monica som är min handledare är super gullig och väldigt bra på att visa och förklara. Jag längtar redan tills imorgon.

Efter praktiken passade jag på att gymma i Filipstad, på Vitalgym...Ett sånt gym skulle jag vilja ha här i Hällefors. Helt komplett. Saknas verkligen ingenting.

På väg ut från gymmet ringde Rebecka, den nya chefen....som har hand om sommarjobben bl.a. hon frågade om jag var intresserad av ett sommarvik på Kyllergruppen...och det är jag ju =) så nu väntar jag med spänning på schemaförslaget de ska planera fram. Hoppas det blir någorlunda okej i alla fall så jag får lite ledigt tillsammans med HELA familjen i sommar.



Nehe nu är det dags att förbereda morgondagens matlådor och sen bums i säng.


Natti Natti gott folk.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar