tisdag 28 april 2015

Dagarna går alldeles för fort...

men det betyder ju att jag har roligt om dagarna...
Idag har jag fått sköta mig mer på egen hand vilket såklart innebär mer ansvar men det är så jag lär mig bäst. 
Jag fick möjligheten att ta hand om en pat helt på egen hand idag. Från att gå och ropa upp henne i väntrummet till att ta blodprovet och sen göra analysen och datajobbet som tillhör. Det va väldigt pirrigt eftersom handledaren inte fanns till hands men jag fixade det. 

Imorse fick jag testa på att ta venprov för första gången också. Jag hade verkligen inte förväntat mig det men när patienten insisterade på att elven visst kunde få sticka så var det bara att ta tillfället i akt. Sticket gick bra men farbrorns ådror var av den rullande varianten så de smet undan när nålen kom. 

Jag övar och övar...apelsinen är min bästa vän i jakten på en teknik som ska passa mig. 

Det mesta på checklistan är i alla fall kryssat så nu är det bara att nöta nöta, öva öva och suga in all information. 

Inte konstigt att jag somnar som en stock när jag lägger mig på kvällen. Haha. Igår somnade jag före 22, när hände det sist? Känns nästan lite vemodigt att det bara är 2 veckors praktik. Jag trivs så himla bra. 


Benpasset idag har dödat mina ben så jag kommer ha grava problem att gå de närmsta dagarna. Plus att axel/bröstpasset från igår börjar ge sig till känna. Lagom till torsdag kommer jag se ut som en fågelskrämma...haha! 


Svammel babbel Jada Jada 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar