måndag 1 september 2014

Tiddeloo!

Jag ser i statistiken att ni är några läsare som envist är in här och kikar efter nya spännande inlägg...

Kan se att det var 6 juni som jag senast bjöd på ett inlägg.
Har verkligen varit i valet och kvalet vad det gäller denna blogg men har inte kunnat slita mig helt från den uppenbarligen så jag ger den en chans.
Dessutom har jag saknat att få skriva av mig om vissa saker som skett osv.

Nu har min dator varit på behandling och i och med skolan så kommer jag sitta mer vid datorn och kanske jag då kan passa på att skriva något inlägg emellanåt.


Så vad har hänt sen sist?
De flesta av er läsare har ju följt/följer mig via instagram och har ju på så sätt fått inblick i min vardag.

Jag har kommit in på USK:a utbildningen och det är väl den största nyheten egentligen.
Efter första uttagningen kom jag ju inte med och hoppet om en reservplats försvann ganska fort med tanke på antalet sökande i år.
Så jag började sakta med säkert planera inför kommande höst utan arbete inom vården då mina 300 dagar skulle ta slut i slutet på augusti,
men så kom det ett samtal från Birgitta Kling som hade glädjande besked.
JAG KOM IN!!!
En tjej skulle enbart läsa vissa ämnen och då kunde jag få en plats på utbildningen. TOTAL LYCKA!

Så nu är jag inne på min andra vecka.
Skulle egentligen vara sjukskriven i 14 dagar men sitta i skolan det pallar jag och jag vill verkligen inte missa mer än nödvändigt.
Det är väldigt intensiva dagar när man är i skolan...mycket information osv och jag tillhör den skaran som lär mig  mest av just lektioner, det är liksom då informationen fastnar bäst.

Träningen har även den tagit en ny vändning.
Jag har anlitat en PT som hjälper mig med kost & träning.
Det har gett fantastiska resultat...Det är den absolut bästa investeringen jag gjort för mig själv.
Just nu (pga OP) är det lite stillestånd men nästa vecka hoppas jag vara på banan igen.
Ska på återbesök på fredag och då hoppas jag på glädjande besked.

Engla min fina stora Prinsessa har ju börjat 1:an.
Hon trivs som fisken i vattnet.
Emil & Elvin är ju som bekant på Lilla Pyret och Emil har flyttat till den större avdelningen.
Han är mäkta stolt.

Känner att detta inlägg är allt annat än strukturerat men håll ut, bara jag kommit in i detta igen så ska jag bjuda på mina gamla vanliga inlägg om allt och ingenting.

Nu ska vi förbereda oss för att hämta Engla i skolan.

Tjing Tjing sålänge!

3 kommentarer:

  1. Åh ett inlägg!!!! :-)
    Trots att jag uppdateras på annat vis älskar jag att läsa dina inlägg. Kramar<3

    SvaraRadera
  2. Kul att du startar upp igen! Jag har väntat ;) Grattis till pluggstart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du tycker det Maria. Kommentarer är så roliga!!! O tack....

      Radera