onsdag 5 mars 2014

Idag är jag stolt!


Det har tagit tid och massa dumheter att nå hit och än är det inte över men idag är en dag då jag tvingar mig själv att inse vad jag verkligen ådstakommit sen Elvin föddes.
Lärdomen är det jag värdesätter högst.
Den om mig själv och även den om kroppen, kosten & träningen. 

Snabba lösningar är rent skit!!!
(I alla fall för mig)
Det ska ta tid för att få ett hållbart sätt att leva utan förbud och dylikt. 

I mitt fall blev jakten på att tappa kilon snabbt rena mardrömmen,
men nu har jag äntligen tagit mitt förnuft till fånga och hittat vad som passar mig. 
Ät bra, träna och LEV! 
Alltså ingen bantning. 

Jag har famlat i massa dåliga saker och inte fått ut något positivt mer än lärdom av det. 





4 kommentarer:

  1. Va duktig du har varit!! Snabba "lösningar" blir oftast bara jojo bantande, man måste verkligen tänka långsiktigt och se de små delmålen och glädjas när man når dom. Men du har kommit långt och kommit på det viktigaste och det är vad som fungerar för dej i det långa loppet =) Där är så jag och jensa också tänker, vad fungerar för oss i längden för att må bra (och förhoppningsvis leva längre) och sen är viktnedgången en bonus utöver det.

    SvaraRadera
  2. Och jag är superstolt över dig jag med det vet du<3
    massor med kramar

    SvaraRadera
  3. Med all rätt. Bra jobbat!

    SvaraRadera