måndag 27 maj 2013

SÖNDAG!

Söndag innebar en dag utan några måste mer än Englas fotbollsträning.
Patrik var ute och klippte gräs och fixade med jobbarbilen medan jag höll mig mest inne pga värk i tjejmagen.
ÄNTLIGEN har jag blivit kvinna igen efter 1 år och 7 månaders uppehåll.
Haha...
Konstigt att jag typ säger JIPPI, men det är ju en liten bekräftelse på att kroppen fungerar trots allt.

Engla lekte med Nova & Laila hela dagen.
De tog en tur till någon lekpark i Grythyttan och efter det körde Laila upp Engla till Hällevi.
Vi stannade och tittade på träningen vilket jag tror var ett big mistake.
Tror det är bättre att bara lämna av och sen hämta. 
Då är fokus helt på träningen och inte på mamma & pappa som sitter på sidan av planen. 

Efter träningen följde barnen med hem till Nilla medan jag och Patrik gav oss ut på en promenad.
Det blev nästan 6km (5,8) i ett grymt bra tempo. 

Hämta barn, fixa käk, natta, duscha & så åt Patrik & jag tacos när barnen somnat.
Emil somnade gott i sin nya säng...den har stått i hans rum ett tag men vi har varit för bekväma med att ta ut spjälsängen. Haha.
Den såldes igår så det var bara att ta tjuren vid hornen. 
Han sov som en prins och inget spring i och ur varken vid nattning eller under natten.
Elvin bestämde sig för att inte dricka välling inatt (brukar annars vakna 1 gång mellan 01-03) så det blev många timmars sammanhängande sömn.
Det behövdes vill jag lova. 



Fotbollstjejen


Finaste Jamie


Du & Jag


Emil vid Hällevi


Augustipojkarna


Elvin "aldrigstill" Bark

Idag är det måndag och min mage är inge trevlig mot mig.
HOPPAS innerligt att jag mår bättre i ikväll när det vankas träning. 
Just nu är jag både matt och yrslig.

Nilla ska iaf handla med förnödenheter till mig när hon slutat jobbet. 
Så får vi se om den värsta smärtan försvinner i alla fall. 
Pallar jag inte träninge får det bli en promenad när Patrik kommer hem från jobbet. 
Han jobbar dock över mån-tis-ons-tors så han slipper jobba på fredag. 
Blir tillräckligt stressigt ändå med allt innan avfärd. 

Lunchtime  i Hammarn.
Burgare & Pommes till barnen medan jag tänker äta spenat och kokt ägg. 
Har vart sugen på det i flera dagar nu. 

Hoppas ni har en fantastisk måndag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar