lördag 11 maj 2013

Gymnastikuppvisning, Pass & Mc Donald´s!

Det sammanfattar egentligen gårdagen ganska bra.

Först hade Lille Elvin tid på BVC.
Så efter frukost packade jag skötväskan, la Elvin i vagnen och så började vi promenaden till Hällefors.
Riktigt skönt ute och solen värmde.
Det blev en promenad på ca 35-40 min...inte så lång alltså men bättre än inget.

Liten börjar verkligen bli stor.
10.2kg och 70cm löd domen och så var det hörselkoll, nemas problemas.
När Eva frågade om han jollrade mer nyanserat så babblade han som tusan till svar så svar från mig var inte nödvändigt,
men jag kunde inte låta bli så jag frågade Elvin:

-Kan du säga kaka?

Han sken upp som en sol och tittade på Eva och så kom det:

-K A K A

Förut trodde jag att Fanny skojjade när hon sa att hon lärt honom säga kaka och att det är ett ljud mer än ett ord, men nej, han förstår precis vad det är han ska säga.
Det är så himla kul när de börjar härmas...Sötgöte!

Det förvånar mig inte om Elvin pratar före Emil....
För Herr Emil verkar inte ha bråttom med den biten...därimot är han helt fenomenal på att göra sig förstådd och han förstår allt man säger och ber honom göra.

Engla & Elvin är lika på det mesta, inte bara utseendemässigt.
Elvin lär sig saker i samma takt som Engla gjorde, tänderna kommer exakt i samma ordning, han snuttar gärna på hud och massa andra likheter finns mellan dem.
Emil är deras raka motsats.

Tappade tråden nu....haha....

Efter BVC körde vi ut grabbarna till Kröken och styrde bilen mot KGA.

Första stoppet var polisstationen där passet skulle fixas.
Engla skötte sig ypperligt och blev så söt så på bilden.

Sen åkte vi till Mc Donalds och lunchade. Englas val.
Patrik & Jag äter hellre på MAX, de har iaf lite nyttigare valmöjligheter men nu fick Engla bestämma.

Sist handlade vi lite på Maxi. 
Fick bli lite snabbshopping då Engla hade gympaträning inför kvällens show.

Efter det var det dags för middag till alla illbattingar...
Patrik o Jag åt kallskuret senare! 

Meningen var att vi skulle gå på gympauppvisningen allihop men varken Emil eller Elvin verkade sugna på det så jag tog med mig Carina.
(Engla ville så gärna att hon skulle komma och titta på henne så visst gjorde hon det)
Som alltid blev jag tokrörd över våran fina prinsessas prestationer. ❤ 
Så otroligt duktig!

Kvällen avslutade jag och Patrik på altanen lyssnandes på gamla godingar på Spotify och Babblade en massa om allt och ingenting ända in på småtimmarna. 
Love It! ❤ 



P.s detta inlägg skulle ha publicerats igår men det hade visst blivit nå knas D.s 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar