torsdag 17 januari 2013

Tjing kära Läsare!

Dålig update här ser jag, fy skäms!
Haft fullt upp med att komma in i nya rutiner med kost & träning.
Får lov och ge mig själv en klapp på axeln. Tycker jag sköter mig fin fint.
Tar ju lite och komma in i övningarna och allt det där, men bara man har disciplinen så kommer resten av sig själv.

Upplägget som Jossan gjort är kanon!
Mycket att välja på vid varje måltid gör det enkelt att hålla sig till de bra alternativen.
Det svåraste hittills är att få in ALLA 6 mål om dagen.
5 mål är det jag lyckas med (oftast) 6 mål är svårt då vi går upp ganska sent på morgonen.

Styrkedelen är favoriten!
Gummiband, skivstång, köksstol, pilatesboll & hantlar är redskapen som gör det möjligt att träna hemma för min del och det känns så skönt och slippa känna stress för och ta sig till gymmet.
Nu slipper jag!!!

Idag var jag till Örebro och köpte ett löpband så nu kan jag alltid promenera även om vädret är skit.
Så har jag ju Orbitracken också.

Det va lite om det...


I måndags var det vaccinationsdags igen för Lille Elvin. :'(
Han har dragit iväg både på längden och vikten min lille krabba.
Numer väger han 7610g och är 65cm lång.

Igår natt väcktes åter igen hemska minnen till liv.
Elvin vaknade vid 23-tiden och jag tyckte han kändes varm,
mycket riktigt 39,8 i temp.
Mitt hjärta frös till is som det alltid gör när det är något sånt här i farten.
Synade honom och tittade om han var sitt rätta jag trots febern.
Ögonen pigga och så kom det där leendet som säger:
-Mamma, jag är okej!
Det kom tårar vill jag lova...vet inte vad det är men i vårt fall har det blivit så att ler barnen så är det liksom som ett svar och det tar bort en del av oron, för stunden i alla fall.
Sen slog det mig att det antagligen är vaccinet och så verkar det ju som det är tänder på G också.
Men just då när termometern visade nästan 40 grader hamnade jag där på Rhodos i ett hemskt hotellrum UTAN Patrik igen.
Fy bubblan...den rädslan kommer aldrig att läka bort helt, men blir såklart mer & mer hanterbar.

Detta resulterade i att Engla & Emil fick vara hemma från Pyret.
Stackare, men ville verkligen inte dra ut Elvin imorse då han sussade så gott efter nattens uppvak.

Idag har tempen legat på 38,5 och det ska ju inte vara någon fara. (Har ej gett Alvedon)
Får se hur det ser ut imorgon.
Tur att han skrattar och ler mot mig och är den gamla vanliga Elvin.
Även om man ser att han inte är riktigt 100.


Ska bli så skönt och få hem Patrik imorgon.
Denna vecka har varit kaos emellanåt.
Sömnbrist är ingen bra kombo med mig.


Nej ska väl försöka göra som mina Hjärtegryn, sova!
Lär inte bli lätt, känner mig grymt spänd i kroppen. :(


God Natt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar