söndag 20 januari 2013

Oj Oj,
vilken helg...

I Fredags blev det ett besök till USÖ med lille Elvin då febern steg kraftigt och ville inte ge med sig.
Kissprov, stick i fingret & halsprov togs och så gjorde de såklart alla andra undersökningar också.
Förhöjt infektionsvärde visade blodprovet.
Dr hittade inget fel men konstaterade att det var mycket vax i ena örat så han kunde inte riktigt se trumhinnan ordentligt.

Domen blev,
åka hem och hoppas på att febern skulle gå ner och om den inte gjorde det skulle vi kontakta VC på måndag för rengöring på örat och så en koll på trumhinnan. Dr trodde att det kunde röra sig om ett virus,
och det behandlar man ju inte.

Idag var tempen hög igen trots Alvedon.
Ett samtal till 1177 och det var bara att bege sig till Usö igen.
En ny Dr och ny kontroll.
På ca 10 min hade han rensat örat på vax och konstaterat att trumhinnan var retad och bör absolut behandlas.
(tänk om Dr igår varit lika entusiastisk, då hade vi sluppit turen idag)
Men men,
nu har han fått penicillin och vi blev även rekommenderade att öka Alvedondosen.
Dr sa att det som står på kartongen o flaskan är väldigt "snälla" doser och är det inte under en längre tid är inte högre doser skadliga på något sätt.
På sjukhusen får barn alltid större doser än vad som står på förpackningarna.

Så endast 5 månader gammal har han fått sin första antibiotikakur.
5 dagar, 3ggr/dag ska han ha 2,5ml Kåvepenin...BLÄ!!!
Än sålänge har det gått bra i alla fall som tur är.
Hoppas han bli bra nu, min lille Bebis!



Träning:
Vilodag och ätardag...
Har längtat efter denna dag o planerat allt jag skulle trycka i mig,
men till min besvikelse infann sig aldrig suget.
En fjärdedel av en pizza, cola & några godisar, det var allt.
Lunchen & frukosten höll måttet.
MEN har missat 3 mål...så det är väl dagens enda minus.

Måste säga att löpbandet/promenadbandet var ett mycket bra köp.
För 995:- är den absolut ett kap.
Duger t.o.m att springa på.








3 kommentarer:

  1. Men oj!!! Håller tummarna för att lille Elvin snabbt blir piggare och att ni slipper fler sjukhusbesök på ett tag! KRAM

    SvaraRadera
  2. Hoppas han kryar på sig!!!

    Oliver fick också hög feber så vi fick åka till Örebro! Hitta endast en röd trumhinna och han fick också penecillin i 5 dagar! Inte det lättaste att få i han vill jag lova =(

    SvaraRadera
  3. Men stackars liten =( Hoppas ni får va friska allihop sen.
    Fian kommer gärna på kalaset förresten!!! Jag ska smsa dig oxå om jag kommer ihåg ifall du inte ser det här i tid.
    Kram!

    SvaraRadera