måndag 21 januari 2013

Måndag it is...

Ny vecka, nya möjligheter!
Eller något sådant...

Här klev vi upp vid 9.30 ungefär, frukost till alla fina små medan jag förbredde min lunch.
Sövde den minsta och klev upp på löpbandet för att svettas mig igenom ett 30 minuters pass intervallträning.
PJUH, men nu är det gjort, eller för ett tag sen.

Slängde i mig lite frukost (sen sådan) 2 ägg och en rågbrödskiva m. skinka.

Passade på att slänga i lite tvätt i maskinen medan Elvin sussade, gav kidzen lunch och skalade räkor till dagens mellanmål.
Allt handlar om planering har jag lärt mig ang kosten.
Är allt förberett och nästan klart är risken minimal att man tar något "enkelt" i förbifarten eller som i mitt fall utesluter ett mål helt.
Så nu är alla dagens mål preppade och klara.
(t.o.m några dagar framåt också)

I fredags var det dags att skicka iväg mått och vikt till Jossan, gissa om jag var nervös!!!
Helt i onödan...
1 kg ner på mindre än 7 dagar och då var inte änns kost & träning 100% klart.
Så jag är supernöjd efter första etappen.

Egentligen ska jag inte skriva detta, men mitt mål är att ha gått ner minst 10kg till den 31/5-2013 utan att svälta mig eller gå på någon diet.
Det funkar lika bra med träning och "bra" mat..."Bra" mat behöver inte betyda att man MÅSTE ta bort allt man gillar, för då vore jag rökt direkt.
Bra-Ren-Enkel mat 6 dagar i veckan och så en dag där jag får äta precis vad jag vill och behöver inte träna/motionera OM jag inte vill förstås.
Känns som ett bra upplägg so far, men självklart kan det inträffa saker som gör att något mål mat eller något pass blir lidande, MEN oftast finns det ALLTID ett nyttigare och bättre alternativ.


Nu har jag en liten här som verkar vilja sussa igen...men först lite äckelpäckel medicin till Kraken!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar