torsdag 10 januari 2013

Here we go!

Dagen började mindre bra för och uttrycka det milt!!!
Sami och jag satt och tjålade till alldeles för sent igår och när jag väl kom i säng började Elvin småknöla (babbla o busa mest) men lite ledsen också.
Han har en tand som verkar göra riktigt ont för tillfället, men det ska väl snart vara över.
Så innan fru Bark hade somnat var klockan närmare 05.00 och klockan var ställd på 7.30!
Jag kan meddela att vid den tidpunkten var ingen i Fam Bark ens i närheten av att vakna,
men vid 8.45 knackade det på dörren och min tanke:
HELVETTE vi har försovit oss...mycket riktigt det hade vi!
Upp ur sängen och släppa in Olle & Lisbet som skulle köra barnen.
Ruska liv i två små sömntutor, borsta tänder, klä på osv och ja ni kan ju gissa kaoset,
men iväg kom de dock utan frukost...dålig Mamma, blä!

När de åkt iväg var det dags för mig och Lilleman att göra oss iordning då vi bestämt oss för en Örebro tripp.
Byta lite kläder och inhandla träningsgrejer på Stadium.

Tiden i Örebro flög förbi som vanligt när jag och Nilla är iväg på något.
Det blev en del inköp på Bellbox, Stadium, H&M och Mc Donald's lunch var givet då det antagligen dröjer innan jag tänker unna mig det igen :0)

Vi var förbi på Babyproffsen och testade bilstol till Elvin (inte dags ännu) men ville testa vilken som passar bäst att ha fram i våran bil.
Det blir en Britax multi-tech även till honom. (Emil har en sån)
Älskar den stolen och det verkar Emil också göra!
Har varit orolig att den modellen ska bli för stor i framsätet men killen i butiken följde med ut och provmonterade den och det blev jätte bra.

Nu ska jag försöka slå igen mina blå,
imorgon är det dagislämning och sen är det dags för min första PWR walk sen ja jag vet inte när och på kvällen väntas ett pass på Orbitracken.





1 kommentar:

  1. Vi har precis fått hem en sån stol till Oliver. skönt att se att någon är nöjd med den och inte bara läsa massa testinfo. Då har vi nog gjort ett bra köp :)

    SvaraRadera