tisdag 8 januari 2013

Godkväll eller ska man skriva GodNatt?

Jag är helt makalös alltså.
Somnar aldrig förrän alldeles alldeles för sent. J Ä M T !

Tur är väl iaf att barnen sussar relativt länge på morgonen så jag inte behöver gå upp tidigt också,
men på onsdag börjar dagis så då är det åter igen dags för att ställa alarmet! OGILLAR!
Det ska bli skönt med rutiner igen.

Framför allt ska det bli skönt att få komma igång med upplägget som Jossan (josefinbrander.com) eller (seminoff.se) tagit fram åt mig.
Ärligt talat så är jag L I V R Ä D D,
men jag är helt övertygad om att Jossan (finns en hel del intressant läsning om henne om man googlar och så finns det även filmklipp på träning osv) är rätt kvinna att hjälpa mig nå mina mål.
Huvudpersonen är ju hursomhelst JAG och jag vet att det kommer krävas massor med jobb och emellanåt kommer det kännas tufft och för jävligt,
men försöka duger INTE,  SKA är ordet som gäller!!!
Bara jag kommer igång så vet jag ju att jag älskar´t...det där med tvång och förbjudningar är något jag inte förespråkar värst mycket,
MEN det finns ju något som heter med måtta!
Hittar man rätt balans i kosten så försvinner det mesta sötsuget per automatik om det nu inte hunnit bli ett beroende och då är det såklart bökigare att bli kvitt MEN det går!

I mitt fall är inte godis och snacks det stora bekymret utan ISKALL COLA PÅ BURK!
Något som kommit under graviditeten och vägrat släppa taget,
eller iofs har jag ju inte provat vara utan heller ;0)



Nu är det dags att slå igen locket på datorn!



GODNATT PÅ ER! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar