onsdag 30 januari 2013

Farfar Olle,

vilken klippa han är.
I morse när jag skulle iväg och köra barnen till Pyret höll jag på att slå ihjäl mig på garageuppfarten.
SNORHALT!!!
Hua mig...
På väg hem från dagis ringde jag Olle (patriks farfar) för och höra om han visste var det fanns grus man kunde hämta.
Då säger han att han redan är på väg hem till mig och ska grusa.
Jisses så glad jag blev, så nu är hela garageuppfarten grusad och därmed minimerar vi risken för halkolyckor.
Tack Tack Olle!

Lille Elvin har visat mig att han minsann INTE gillar burkmat.
Han får sådana rysningar så det kastar honom bakåt i matstolen och så kommer  mer än hälften ut.
Testade att mosa det Engla & Emil äter och det minsann gick ner utan problem.
Så då tänkte jag att han kanske inte gillar när det är för mosat liksom,
köpte en 1-års burk med spagetti & köttfärsås idag och det slukade han halva burken...då tyckte jag att det räckte, så han inte får ont i magen.
Avslutade såklart med lite mango/bananpuré.
Det och katrinplommonpuré är det enda i dessertväg han gillar än sålänge.

Köpte även hem lite palsternacka som jag kokat & mosat , blandade i lite lax som jag gjort i ugnen.
Ska bli kul och testa det imorgon.
Till middag idag får han andra halvan av burken spagetti & köttfärssås.
Sen till kvällen lite gröt igen.

Mindre stressad idag är jag, men grymt besviken...trodde Patrik skulle komma hem imorgon, men icke.
Jobbet hade försenats en aning. B L Ä ! ! !


Nu ska jag klä på en sussande Elvin för och hämta barnen och sen mamma, blir en kväll i Örling!
Får se om jag får till ett träningspass där.

So Long!

1 kommentar:

  1. Visst är det skönt när polletten trillar ner när det gäller hur vi ska få våra små att äta. Tog nästan en vecka för mej att förstå att valkyria inte längre ville att man blötlägger hennes mat.

    SvaraRadera