onsdag 8 augusti 2012

Inskolningen...

Fortsätter och det går ypperligt!
Idag var det alltså dags för dag 3 och Karro tyckte att det verkade som Lilleman var mogen för och testa att bli lämnad en liten stund.
Så strax efter 9 (vi kom vid 9) var det dags för Mamma Jessica att vinka "Hej Då" och jag erkänner, det pirrade i magen och jag väntade spänt på reaktionen.
Det kom ingen...
Han tittade på mig, log och fortsatte sen att leka med Fröken.
Jag gick och satte mig i deras fikarum sålänge, 
men efter ca 10 min kom Karro och sa att det är inga problem så vill du åka härifrån en stund så är det okej.

Jag for iväg och passade på att hämta ett skötbord hos Fam Skaret.

Vid 11-tiden var det dags att hämta Lilleman.
De var ute på gården och lekte. 
Jag fick bita mig i läppen för att inte fälla tårar av stolthet,
där tultade han runt min Lille Lille Emil, smilet från öra till öra sa allt om vad han tycker om att ha börjat förskolan. 
Han noterade inte änns att jag kom. 

Efter en stund såg han mig och kom "springande" mot mig med armarna i luften.
Oj Oj vilken kram jag fick.

Allt hade gått jätte bra under tiden jag var borta,
så jag hoppas innerligt att vi klarar oss UTAN bakslag. 

Imorgon är det samma lika...
Lämna, stanna ca 5 min och sen vinka "Hej Då"...



2 kommentarer: