onsdag 22 juni 2011

~Onsdag~

Idag har det varit full rulle...
Uppe med tuppen idag med tanke på alla sjukhus (stuge) besök som skulle göras.
Klockan 7.30 ringde alarmet, upp och hoppa, rise and shine!
In i duschen, fixa frukost till mig o Sessan, grötsmakis till Emil + ammning, blöjbyte, på med kläder x3
och sen var det dags för ett besök på BVC för en koll på Englas eksem o blåsor,
resultat: kortison salva + pencillin...
Sen vidare och hämta Mummi på jobbet, lunch på vägkrogen och sen till nästa läkar besök på USÖ.
Besöket kändes mycket bättre denna gång jämfört med förra. (tack vare en vettig doktor)
Sköterskan som brukar ta blodtrycket är inte sådär jätte hajj på och förklara hur det ligger till utan att det låter som världens undergång...
men Doktorn idag försäkrade mig om att det inte finns något att oroa sig för.
Hålen som fanns sist var helt borta (2st) och operations stället har läkt fint och blodtrycket var lägre än sist.
Dagens chock var vikten...8200g...JEEESUS!
När får han i sig all mat???
Sover mycket och äter ganska snabbt...måste vara grädde!

Morgondagen blir minst lika hektisk...städ & fix inför värderingen...men som tur är kommer Patrik hem!
Ska bli tokskönt och få hem honom!!!
Han är mycket saknad...

Åh just ja, dagens ROS går utan tvekan till Engla...i bilen på väg och hämta Mummi:

Engla: Maaaamma, jag är glad att det är DU som är min mamma, jag älskar dig, för du kör mig till dagis och allt...och jag är glad att Pappa är min Pappa...och Emil min lillebror, jag är så stolt över honom!

Jag blev alldeles tårögd...och talade givetvis om att Vi är väldigt glada över att just Hon är våran dotter.

en liten stunds tystnad....

Engla: Mamma, vet du vem jag älskar mer, som jag längtat efter? Morbror Sami, han är min bästis!

2 kommentarer:

  1. Va skönt att allt gått bra med Emil!!
    Och vilka goa kommentarer Engla bjuder på :)

    SvaraRadera
  2. Hihi vilken gos hon e...O gött o se att de finns andra här ikring me matfriska barn...=)

    Va ju in till sjukhuset igår o då vägde Devin in på 13,3kg så ja tänkte att va fan ja hivar upp Matteo på vågen oxå..10,6kg visserligen me kläder men hur mycke kan såna små kläder väga egentligen...hihi

    Kraam

    SvaraRadera