tisdag 29 mars 2011

~Vinterland~

I Sthlm var det nästan försommar och här i "skogen" är det tamefan fortfarande V I NT E R ! ! !
Jag gillar iofs vintern, men nu räcker det väl ändå?
Den verkar ju heller inte ha några planer på att släppa taget heller,
så fort man får lite vårkänslor kommer det snö igen.

Idag har jag & Emil hämtat Sessan från Örling,
vi var där och bastade igår kväll och Fröken skulle inte med hem.
Hon ville sova hos Mummi & Moffa och det gick ju såklart utmärkt eftersom Moffa är ledig idag.
Sen körde vi henne till dagis.
Nu sussar Emil och jag försöker tvätta undan lite.
Eller sussar, han ligger där i sitt rum och knorrar eller vad det nu är han gör...ibland stonkas det,
sen ändrar han till lite gnäll, men han måste höra när jag är på ingång, för när jag väl kommer in dit sussar han
så sött så sött, Skitungen!

Det är så härligt nu,
han ler och försöker härma ansiktsuttryck och ljud.
Mummi gör ett ljud som han har nappat på, GggggRRRR och han fullkomligt älskar det ljudet,
igår fick Mummi gensvar...
Det är ju så man börjar böla...Sötnos!
Exakt samma ljud fastnade Engla för när hon var i samma ålder.
Så fort hon såg Mummi började hon, GggggRRRRr...

De är söta dem små liven...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar