tisdag 29 mars 2011

~Tillsammans kan vi rädda Liv~

Efter att ha läst bloggar, nyheter etc som handlar om barn som är sjuka och behöver hjälp av andra människor så har jag gjort något som jag anser "nödvändigt".
Jag har valt att donera mina organ efter min bortgång.
Varför ska de brännas/begravas om det finns någon där ute som kan överleva tack vare just mina organ.

Läste en blogg nyss om en flicka som ligger 1:a på prioriteringslistan i hela Europa av ett nytt hjärta,
även om hon gör det kan det ta FLERA år till innan det finns ett hjärta till henne.
Hemska tanke...

Tänk er in i hennes föräldrars situation,
att ständigt behöva kämpa mot tiden...varje dag hoppas på att sjukhuset ska ringa och meddela att de hittat en donator...
Och Flickan...som säkert är livrädd för döden...

Nog om detta...Usch...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar