tisdag 29 mars 2011

~Nattnings Time~

Dottern nyduschad och sitter o tittar på lite barnprogram,
Sonen nyammad och ligger i sitt rum och inväntar John Blund...
Inatt tänkte jag testa mitt mod till 100% och låta honom sussa där hela natten.
Har en såndär "rutin" vecka som jag så fint kallar det.
Tar mig tid att inte flänga och fara runt så mycket,
utan försöker få dagarna att se så lika ut som möjligt tills jag fått in de rutiner jag vill ha.
Just nu är det alltså att fortsätta med Lill Prinsens sov vanor i eget rum.
(blev ju ett avbrott i helgen pga Sthlm)
Önskar bara att min Lillebror kunde köra hit fåtöljen så jag kan ha den och sitta i vid natt/morgon ammningen.
Ska bli intressant och se hur detta går,
dagarna går utan problem...då sussar han i sitt rum, men då hör jag ju honom hela tiden också.
Jaja, bara en natt går bra utan alldeles för stor oro så kommer nästkommande nätter flyta på.
Jag vet ju att jag har igen det här senare...
DÅ jag slipper vänja honom vid eget rum vid äldre ålder då det kan vara riktigt tufft.


Till något helt annat...
Letar promenad/jogging skor och har hittat några kandidater från Reebok.
Vill ha en promenadsko som även ska palla jogging trycket...så det lutar väl åt att köpa en joggingsko.



Denna är än sålänge mitt första hands val, super med dämpning från häl till tå!



Hm, kan bli svårt med balansen vid joggning? Risk för vrickning!
Men helt klart en toppen promenadsko.

Här är en easytone fast med mindre "bollar" mer utspridda så att det blir
bättre balans just vid joggning.


ÅHHHHHH vad jag vill börja springa och PWR walka på allvar.
Än sålänge får det gå bra med vagnpromenader...men det ska väl inte dröja allt för länge innan man känner sig redo för ordentlig JÄVLA träningsvärk.
Tydligen ska man inte träna "mjölksyre" träning när man ammar,
mjölksyran sätter smak på bröstmjölken vilket barnet INTE tycker är speciellt anjenämt och sluta amma har jag inga planer på.
Får väl köra på med kondition och sen trimma/slimma till det överflödiga så att säga.
Om det nu går, det vet man aldrig.
Försöka tänker jag iaf göra.
Har fortfarande inte ätit varken godis eller snacks...och inte druckit läsk eller dylikt.
Det ger jag mej själv cred för...och en hård klapp på axeln.



Emil bjuder Er på ett Smile i Värdsklass!

1 kommentar:

  1. Sötnöten...*hihi*

    Om du vill så sällskapar ja gärna på pwr promenixerna sen när du känner dej redo...

    Kraam

    SvaraRadera