tisdag 29 mars 2011

~Haha~

Innan jag berättar en rolig incident...

SJÄLVKLART C.S!!!

Idag vid middagen hade jag och min 3-åriga Prinsessa en dispyt eller vad man kallar det.
Jag fixade iordning mat till henne och mej medan Prinsen lekte i gymmet.
Redan innan middagen hade hon börjat tjata om en gurkbit och jag sa vänligt men bestämt att du får vänta tills vi ska äta,
för man småter inte innan man ska äta middag.
Hon blev såklart sådär SÖTT sur...=)
Väl vid middagsbordet började hon tjata om mer gurka,
nej säger jag...
Du ska äta mat också inte bara gurka, men om du äter ordentligt så ska du få en bit gurka till.
Vid det här laget hade jag redan ätit färdigt och Prinsen började gny sitt hunger gny,
så jag bad Engla att vara en snäll tjej och äta upp maten medan jag matade Emil.
Så blir det sådär tyst och jag hör endast lite fnitter...
Ja, då har ungen lekt med dekorsanden och tyckt att den ska placeras på köksbordet ist för att ligga kvar på fatet med ljusen. (dock inte all sand, men ändå)
Jag blir såklart INTE glad och talar om att det inte blir nå barnprogram om hon inte skärper sig.
Då var den incidenten över...
Sen blir det tyst igen,
men denna gång hörs lite prassel.
När jag frågar vad hon har för sig så svarar hon inte,
men efter typ 5 ggr kikar hon fram bakom köksön med H E L A gurkan i handen.
U N G E !  ! !
Men det såg så sött ut så gissa om jag fick bita mig hårt i tungan för att inte bryta ihop av garv.
Hennes försvar,

-Jag ville bara försöka ta en liten gurkbit till.

Nehe, det menar du inte...
Det bästa med incidenter med sina barn är att de snabbt är förlåtna.

Efter detta skonade hon sina brott med att hänga tvätt & vara allmänt "lydig".

ÄLSKADE UNGE!!! <3


Världens Finaste Engla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar