tisdag 11 juli 2017

Imorgon är det "fredag" för mig 😍

Imorse kom pappa och hämtade pojkarna och de ska sova över i Örling tills imorgon, Engla sover över hos Emanuel så hon har sällskap imorgon.

Idag var hon hemma själv hela dagen, hon har varit riktigt ambitiös måste jag säga. Vikt tre ställningar med tvätt, plockat i och ur diskmaskinen, lagat sin egen lunch m.m. vart tog min lilla Sessa vägen? ❤

Känns lite tomt utan några barn hemma, eller snarare, mycket. 
Men vad jag kan döma av bilderna från mamma så har pojkarna det alldeles fantastiskt och det har säkerligen Englis också.
Det är såhär minnen skapas...det är precis en sånhär barndom jag vill att de ska ha. Ledigt från dagis hipp som happ för att kunna hänga med nära & kära.
Sommarlov när det är som bäst.

Själv tog jag cykeln till jobbet imorse.
Passar på när det ges möjlighet till vardagsmotion.
Dagen var över i ett nafs.
Idag hade jag egen mottagning, har varit en hel del lab så det var kul och göra lite annat idag.

Efter jobbet cyklade jag ut till Sikfors. Jag hade lovat Nilla en långpromenad.
Jag kan säga som så...motivationen var körd i botten efter cykelturen dit. Utan att ljuga så känns det som jag haft träningsvärk i benen konstant i tre veckor. GAH ! ! !
Det släpper liksom inte.
Men men...bara att bita i det sura äpplet.

Vi gick till Hällefors via Lygna/Mulla och sen tog vi gamla Sikforsvägen tillbaka till Nilla & Alex.
Det blev en tur på 12 km.
Vid Kaffesumpen traskade jag & Nilla rakt ut i sjön och därmed var årets första dopp avklarat.
Underbart skönt och aningen knäppt då vi inte tog av oss några kläder.
Haha, men som sagt, MINNEN! ❤
Gör lätt om det sju dagar i veckan.

När vi kom fram till Kröken igen kom Patrik med maaaaat...
Här ni inte testat Pizzans Hus grillmix
SÅ GÖR DET!!!!
Med ris & tzatziki 👌

På vägen hem stannade vi till på ICA och hämtade paket till moi.
Hittade så galet mycket snaidigt på HM så en beställning gick ej att motstå men det får vara min belöning för att delmål 1 är uppnått. Bam!
Massa palmbladsmönster, starka färger, blommigt, ja, sådär överdrivet somrigt ni vet. Jumpsuits, shorts, klänningar, linnen, tischor m.m. så nu hoppas jag verkligen att Öland levererar SOL!

Imorgon tar jag åter igen helg...ett gympass ska utföras efter jobbet, innan jag hämtar hem juvelerna för massa mys ❤ hoppas du är redo Nilla?

Sov sött & dröm om Änglar ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar