söndag 2 april 2017

Saturday Love ❤

Som vanligt på lördagar tog jag mig en rejäl sovmorgon.
Aktiviteten i huset var inte speciellt hög med två riktigt risiga ungar 😢

Patrik skulle till Sikfors och greja lite med träfällning och ved vilket Emil verkligen inte ville missa trots sitt tillstånd så jag klädde båda pojkarna, bytte om till träningskläder och sms:ade Nilla om mina planer ang. en långpromenad.
Engla ville ligga kvar under täcket i soffan vilket jag förstår i hennes tillstånd.

Vi åkte ut till udden, lämnade av pojkarna och styrde promenadstegen mot Hällefors via Lygna.
Det blev en runda på ca 10 km. Underbart!

När jag kom hem igen upptäckte jag att Engla var ordentligt prickig. Vattkoppor? IGEN? Det ska väl inte vara möjligt ens?! Jag konstaterade att så är nog fallet ändå.

Sen fick jag ett sms från Carina:

- Får jag kidnappa dig?

Hade lite andra planer men styrde om dem. Såklart ville jag bli kidnappad 😍

Hon plockade upp mig och vi for iväg till ett ljuvligt ställe för kropp & själ ❤
Hon hade med sig massa plock som smakade otroligt gott med solens strålar mot kinderna.
Skratten och tokigheterna avlöste varandra i takt med vinden...tack fina Vän ❤ detta var gott för själen.

När jag kom hem var det Hockeykväll med Fam Persson som stod på schemat...utgången blev som den blev så inget att gå in djupare på. Punkt!

Ringde 1177 också då kidzen fortsätter att vara riktigt risiga, ville mest kolla om de hade någon annan tanke än just vattkoppor.
Hon trodde ganska omgående att det handlar om Scharlakansfeber och när jag läst om det så låter det faktiskt som det kan vara just det. Ska kika mer noggrannt på prickarna och tungorna i morgon.

Hur som haver är det riktigt jobbigt och oroande med sjuka barn.
Speciellt när febern är så hög och när de har så ont som de har.
Hoppas att det vänder snart i alla fall ❤

Sov gott & dröm om Änglar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar