torsdag 13 april 2017

P Å S K L O V ❤

Idag har dagen gått lite i slowmotion och jag har varit aningen off måste jag säga.

Igår när jag slutade jobbet var det dags för något jag länge bävat för.
Blodgivning.
Japp, jag vet att det är självförvållat men i ett svagt ögonblick tänkte jag att det kanske kan bota min nålskräck.
Hur gick det då?
Det gick bra men botad blir jag aldrig, det insåg jag snabbt men jag kan stå ut            3 ggr/år helt klart.
Det räddar ju liv trots allt!

Fick lite restriktioner efteråt om träningsstopp den dagen, äta en hel karta järntabletter utspritt under nån vecka, dricka vatten osv. Kände mig rätt ok faktiskt trots att även tant lingon kommit på besök.
Åkte ut till barnen i Sikfors och där sa det pang. Shit vad trött jag blev...
Hua...det var en pärs att hålla sig vaken. Efter mat och umgänge styrde jag bilen hemåt igen och
när jag kom hem svirade jag om och tog en runda på bandet i lugnt tempo...i alla fall ganska lugnt. Kändes ok men inte helt 100 måste jag erkänna.
Sen var det dusch & Natti Natti för fru Bark.

Imorse när klockan tjöt och träningskläderna ropade Jeeessssiiiiccca var jag allt annat än pigg men men inget att be för.
Upp på bandet, in i duschen, i med gröten och swooosch till jobbet. 
Vetskapen av att det var sista passet innan påsklov gjorde det hela lite lättare men det här med blodgivning tog hårt, sen vet jag ju inte hur mycket mensen spelar in.
Timmarna flöt förbi trots mitt mående och vakum.
Klockan slog 17.00 och jag stämplade ut och tog PÅSKLOV!!!

Även Patrik kom hem ikväll. Jackpot!
Så ikväll har vi avverkat lite "måsten", beställt förtält och fixat lite andra saker inför sommaren, wiii.
Hela familjen ser fram emot campiglivet som väntar.
Får se var vi hamnar.
Lite planer har såklart redan börjat smidas.
Barnen vill hemskt gärna till Öland i år igen, Patrik vill norrut och mig kvittar det. Jag har varit mycket i norr som liten så egentligen tilltalar det mig inte sådär värst mycket men vi hittar nog någon pärla även där om vi styr ditåt skulle jag tro.
Öland gillade jag ju skarpt om vi nu får samma möjlighet att bo i buschen som förra året. Nån fullsmockad camping vill jag INTE bo på.
Listan kan göras lång...men neråt i landet vet jag inte om jag känner nå sug efter. Göteborg & Västkusten har vi ju också varit till...jaja...det ordnar sig!

Nu ska jag nanna kudde för imorgon väntar en roadtrip med Nilla ❤

Godnattis...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar