måndag 2 maj 2016

Tiddeloo Tjingeling! 

Här går det långt mellan inläggen. Sorry för det men dagarna bara springer förbi. Veckan består som vanligt av måndag & fredag känns det som. 

Känner mig otroligt priviligerad som har ett jobb där jag trivs såpass bra som jag gör. Jag var ganska nervös till en början men det behövde jag ju inte vara. Det är väl så att man vet vad man har men man vet inte vad man får...nervositeten var helt enkelt onödig. Alla är supersnälla och hjälpsamma. Jag trivs otroligt bra med variationen av arbetsuppgifter. Jag brukar börja fm i LAB med provtagning och sen har jag jour/korridortjänst vilket innebär allt mellan himmel och jord, haha. Blodtryck, EKG, assistans vid OP, assistans vid undersökningar m.m. Fr.o.m idag har jag även egen mottagning vilket innebär att jag har egna inbokade patienter. Superkul och lärorikt. Inte en enda dag hittills har varit tråkig el långsam. Det finns alltid något att pyssla med. Många skratt blir det också...sköterskorna är fantastiska allihop, av dem lär jag mig massor. Glad & Tacksam är precis vad jag är. 

Idag efter jobbet hade jag bokat in en löp/promenadrunda men jag kan säga att klockan hann bli 20.15 innan jag tog tummen ur. Och det tack vare min vapendragare Carina ❤️ du är fantastisk! Jag knöt på mig skorna och bestämde mig för en promenad i den härliga kvällssolen men väl ute ändrades planerna. Jag började springa ganska omgående. När jag väl började springa kände jag för snabba intervaller då kroppen ville ha spykänsla. Sagt & gjort. Superglad att jag tog mig ut!!! 

Nu ska jag strax nanna kudde så jag vaknar pigg & alert imorgon. 




2 kommentarer:

  1. Du är grym på alla sätt och vis.
    O du..Tack för väl utfört EKG. Kunde inte känt mig bättre omhändertagen 😘

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ett lätt jobb ❤️ Speciellt när det gäller att ta hand om de man älskar högst på jorden!

      Radera