torsdag 12 maj 2016

Shit vad denna dag gick fort...

Elvin mår som tur är mycket bättre. Inga mer spyor, tack o lov. Kan vara den märkligaste magsjukan jag varit med om. Väldigt skönt när det är snabbt övergående. 

Skulle ju haft kvalitetstid med Carina idag men den familjen vill man inte utsätta för smitta i onödan. Haha. De har nog med otur när det gäller sjukdomar. Dock känns det pisstråkigt att inte få hänga med Carina ❤️ 

Igår berättade Nilla något riktigt roligt för mig. Kicko hade fått hälsningar till sig som de ville att hon skulle förmedla till mig. De var patienter som varit på LAB hos mig. De tyckte bl.a att det var så kul med en glad och trevlig nykomling, en "frisk" fläkt hade de sagt och att jag är väldigt duktig på det jag gör. Sånt här värmer så otroligt mycket. Jag tror många som börjar på nya jobb känner sig en aning osäkra och spända över hur man ska uppfattas som person samt hur man "sköter" uppgifterna. Då är sådana här hälsningar guld värda. Ett kvitto liksom. 
Idag finns det ju en hel del människor som gärna klagar på allt och inget. Då är det skönt att höra att det faktiskt finns de som är nöjda med vården och bemötandet. Än sålänge har jag klarat mig från just klagomål men jag antar att det kommer drabba även mig. Jag vet ju att man inte kan "ge" allt som patienter tycker sig ha rätten till men då är bemötandet och sättet att tackla det på extra viktigt. 

Jag älskar mitt jobb och det vill jag gärna förmedla till patienterna genom mitt sätt att vara och genom bemötandet. Det tror jag man kommer långt på. 





1 kommentar:

  1. Min fina vän...Vi får hänga en annan dag när ni frisknat till. Love you💕

    SvaraRadera