onsdag 25 maj 2016

Onsdag...

Idag var det dags för dagen som barnen längtat efter. Piratfest på Finnstigen i Bredsjö. 

Efter jobbet stod ett BVC besök på agendan, för Emil. Det klarade vi av på några minuter...

Sen hem, byta om till piratkläder, packa ner lite extra kläder och sen skjutsa Engla till busstationen. Hon ville så gärna åka bussen till Bredsjö med de andra tjejerna så det fick hon såklart. 
Jag och grabbarna åkte egen bil. 

Det var mycket spända killar som knatade längs stigen mot samlingsplatsen. Vi gick igenom blomnamn, djur och andra saker som tillhör naturen. En bit in i skogen stötte vi på en näbbmus vars själ lämnat kroppen. Vi bestämde oss för att begrava denne lite provisoriskt. Jag lade honom en bit från stigen, täckte över honom med en bit näver och Emil la en maskros över.



Väl framme serverades korv, fläsk, kolbullar, rårörda lingon och massa annat gott. Barnen sprang runt och lekte med piraterna som fanns där. Det blev en höjdarkväll och framförallt vädret! Wow! 





När det var dags att bege sig hemåt slogs jag av en spontan tanke, jag ville åka förbi hemma hos Heli i Bredsjö och ge henne en kram ❤️ sagt & gjort! 

Eftersom vädret var så himla underbart blev jag sugen på en promenad när jag kom hem. Lyckades få med mig Nilla och när vi var på gång ut överraskade Carina med en visit. Hon var ute och betade av milen den hurtbullen, haha! Vi beslöt oss för att ta en promenad till hfs så vi kunde  slå följe med henne. Vi betade av 7 km. Jag har verkligen kommit in i det här med promenader. Så himla skönt! Det är verkligen inga problem att komma upp i de rekommenderade 10.000 stegen/dag. Idag står min räknare på nästan 21.000 steg.


                              ❤️ 

Helt ärligt så vetto fasen vad jag hade gjort utan er två? 
Ni lyssnar, peppar, stöttar och ger så otroligt mycket av er själva. Ni ser vad jag behöver när jag själv knappt vet någonting över huvudtaget. Tack för att ni håller mig på banan...❤️

Nu är det natti natti här så jag pallar med after work imorgon kväll! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar