söndag 3 april 2016

H A T 

Det är ett starkt ord. Lika starkt som ordet älska. 
Jag försöker lära mina barn att inte använda ordet hat då det just är så himla starkt. Jag brukar säga att man tycker mindre om osv. (So far handlar det mest bara om olika maträtter

Just nu sitter jag i den sitsen att jag inte kan leva som jag lär...tror jag. Vet egentligen inte hur hat känns eller inte känns men känslan jag har i kroppen är något jag aldrig känt förut. Den är så tydlig och stark. Den får mig att må illa, vilja kräkas och skrika på samma gång. Hur jag än försöker leda tankarna och känslorna åt ett annat håll så dyker de upp från ingenstans igen. 

Som tur är tror jag på KARMA! 
De kommer få sin skopa och har redan fått ett gäng och allt detta medan jag kan luta mig bakåt och pyssla med mitt. Så går det. 

Därför låter jag inte dessa känslor ta över min hjärna...det gäller och tänka sig för ordentligt. Varje litet steg, varje litet ord och även varje liten handling kan få konsekvenser. Stegen, orden och handlingarna ska vara noga uträknade och inget bull...bara ren skär sanning. 

Men i dessa känslor finns en sorglig blandning av andra känslor också. Det är nästan så jag lider å andras vägnar. Skäms lite också faktiskt eller ganska mycket. 

Skulle kunna skriva i all oändlighet men jag vill lägga mina tankar på något annat innan jag somnar...

Godnatt alla fina ❤️ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar