söndag 21 februari 2016

Tjejmilen 2016

Det blir en utmaning...men mitt och Nillas mål är att ta oss runt. That's IT! Sen får vi se hur dagsformen känns. Hur som haver blir det en rolig tillställning med massa härliga tjejer som efter loppet ska käka gott, dricka bubbel, hänga och spendera natten på hotell i våran vackra huvudstad. Det blir en dag/natt att se fram emot. Som ni redan vet så älskar jag ju utmaningar. 

För tillfället flyter träningen på enligt planen och det känns jättebra. Igår blev det ett bonuspass på gymmet. Vi hade redan klarat av veckans alla pass så vi slog ihop 2 andra pass som Anna & Philip gjort åt oss. Ett rumppass och ett bålpass. 
Igår var även Engla med på gymmet. Det är så himla kul att hon gillar att träna & röra på sig. Hon är tokladdad för hinderbaneloppet som hon & kusinerna ska springa i Juni. Ikväll vankas det simträning för henne. Trist att jag jobbar kväll, det betyder att jag missar hennes träning idag. 



Jag är lite sugen på att åka till gymmet en sväng innan jobbet men får se när Patrik har tänkt komma hem. Annars får det helt enkelt bli en välförtjänt vilodag. 

Ligger rätt skönt här i soffan med mina fina tre juveler. Ska inom kort äta min matlåda och sen fixa lunch till dem. 


I fredags var jag & Nilla på en roadtrip till Linköping. Vi gjorde det vi skulle sen ägnade vi lite tid på shopping. Hittade lite smått och gott. Bl.a. en reflexjacka som jag blev totalförälskad i, lite underkläder, smått till kidzen m.m. Nilla gjorde löptest och jag passade på att göra ett till för att få bekräftat att mitt val av årets löpsko blivit rätt. Det blev ett par Asics i år igen. Älskar verkligen dessa skor. Just när det gäller löpskor och promenadskor måste komfort gå före utseende. Nike är absolut snyggast men inga skor jag gillar att varken springa eller träna i. På gymmet går det väl bra då kravet på sko inte är lika stort. När det kommer till asics tycker jag att det finns väldigt få varianter som är snygga faktiskt. De har väääääldigt mycket färg och i många olika konstiga kombinationer. 


Dessa blev det för min del.
Asics GT-2000 4 

Och dessa valde vi till Engla.
Asics GT 1000 4 


Och här är jackan jag köpte :-) fin va?! 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar