måndag 22 februari 2016

Back in Staen! 

Yes, nu ska jag jobba här i 3 veckor igen. Underbart! 

Igår jobbade jag kväll i Hällefors och det gick bra men väldigt ovant. Jobbar sällan kväll. Eftersom Patrik blev sen hem bestämde jag mig för att ta en pwr walk till jobbet och måste säga att jag underskattade mitt tempo big time. Haha! Var på jobbet 40 min innan jag började. Går bevisligen vääääldigt mycket snabbare när jag går ensam än i sällskap. Lätt hänt med bra musik i öronen och med solen i ansiktet. 
Kvällen flöt på bra men som vanligt efter ett kvällspass har jag svårt att varva ner så när klockan ringde imorse var jag inte pigg vill jag lova. En celsius on the run så var saken biff. Skönt att barnen får frukost på dagis o fritids så vi kan sova så länge som möjligt i alla fall. Det gillar både barnen och jag. 

Jag bestämde mig för att äta min frukost på jobbet när jag har frukostrast men till min stora förvåning står havregrynen kvar hemma på bänken. Snopet! Så det fick bli 11-målet istället, till frukost istället. Kyckling & broccoli, en delikat frukost med andra ord. Haha. 


För tillfället ligger jag på divanen i vilohörnan. Låter magen smälta maten. Strax dags för jobb igen och jag älskar't. Ev. lite nya arbetsuppgifter på gång också och det tackar jag inte nej till. In med mer kunskap bara...ser fram emot en hel sommar här. 

Nehe ni kära läsare, plikten kallar. 

Tjing!  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar