tisdag 4 augusti 2015

Där satt den!!! 

Japp, nu äntligen fick vi beställningen att stämma så nu återstår bara och se så allt är med när leveransen kommer...wiiiiiii äntligen ett nytt kök!!! 

Som jag väntat, längtat och suktat...såhär med facit i hand är jag glad att jag inte bytt kök tidigare. Alla har väl haft en dröm om ett vitt lantligt kök?!?! Även jag, men jag känner mig själv och jag hade tröttnat...idag är det nästan vitt och lantligt i alla hem och jag menar absolut inte att det är fult på något vis men väldigt vanligt. 

Nu återstår valet av tapet och kakel. Idéerna är många. Patrik och jag är inte riktgt överens heller så vi får se vad det kan tänkas bli. 

Längtar efter att få riva ut hela köket och verkligen börja om på noll. Undra om Patrik tycker detsamma...? Han som får slita med både rivning och uppbyggnad. 

Just ja, sen har jag ju haft min bordsskiva på slipning. Tröttnade på den vita och fula färgen på det, men eftersom det är Patriks farfar som gjort skivan vill jag såklart ha den kvar så då var en uppfräschning enda alternativet och av bilderna jag fått på den så kommer jag bli mer än nöjd!!! Istället för den vita färgen har skivan betsats med en mörk ek ton och sen lackats...för att passa ihop med nya bänkskivan. 

Vad har vi pysslat med annars idag då? Jag har fixat iväg papprena till CSN, klippt gräset, hängt tvätt, plockat av de svarta vinbären, sålt lite saker och jag bara undrar var all energi kommer ifrån? Sen Patrik började jobba i Lindesberg har jag börjat tro att jag haft en lättare variant av depression när han jobbat borta...haha...skämtosido, men allt känns så jäkla enkelt och roligt nu när han är hemma på kvällarna. Vi hinner ju med så galet mycket...ikväll har han målat staket till altanen så förhoppningsvis är det snart helt klart...

LillStuzi: du förstår väl att det snart är dags för rosé bubbel och majbrasa här igen va? Skåp från 1800 kallt brinner bra som fasen tror jag...hahaha!!! 



Just ja, Sara levererade ju en hel del rensade blåbär idag också...underbart!!! Nu ska jag leva på blåbär & kvarg i alla dess former...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar