onsdag 11 mars 2015

Ett arbete till handlingarna och ett påbörjat...

Jag har suttit mer eller mindre hela dagen med dessa arbeten men nu tänker jag ge mig själv en klapp på axeln och stänga igen böckerna, lägga ner pennan i pennfodralet och inte göra ett skit mer som har med skolan att göra, inte ikväll i alla fall, men imorgon är det dags igen.
Detta är ett måste om jag ska ro detta i land utan magsår. Haha. 

Det är minst sagt intensivt i skolan nu och kommer antagligen vara så tills jag är färdigutbildad. Men i slutändan kommer det vara så värt det och jag känner att jag gjort rätt val. Kunskap kan man aldrig få för mycket av, eller hur? 

Idag pratade jag med SSK:n om eventuell praktikplats. 
Så nu håller jag tummarna att det finns utrymme för mig det veckorna det gäller. De har även elever som läser till sjuksköterska så det kan vara ont om saligheten och då får jag gilla läget och ta en praktikplats här i Hällefors. 


Den här veckan har verkligen boostat mig ordentligt.
Till skillnad från de två veckorna innan som jag mådde som ett utsketet äppelmos på ren svenska så har jag mått som en Prinsessa och jag hoppas innerligt att det dröjer innan jag får en sån där svacka igen. Helst aldrig!!!
Tänk vad lite ändringar i tillvaron kan göra och bra människor såklart. 


Sådärja, då hade jag tappat tråden....Renees brygga distraherar....


Ha en fin kväll alles!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar