onsdag 15 januari 2014

Usö besök

Ja då var årets hjärtkontroll gjord och det såg ut som det brukar.
Antagligen blir det en ballongsprängning när han blir äldre och det var ju ingen överraskning direkt.
Det har vi ju varit medvetna om ända sen han opererade lilla hjärtat. 
Blodtrycket var också oförändrat.
Allstå fortf lite högt men inget att oroa sig för enligt Dr. 

Efter USÖ besökte vi Donken och jag lyxade till med ett onyttigt alternativ för första gången på snart 2 månader.
(tänkte fira att jag ytterligare tagit mig 1 kg neråt) 
Om det smakade bra?
Egentligen inte. 
Ännu ett bevis på att det inte är några problem att hålla sig till de nyttigare alternativen. 

Men hörni vilket skitväder och köra bil i. Fy bubblan.

På vägen hem stötte vi på herr/fru Älg.
Han/hon stod så gott som mitt i mitt körfält och hade inga planer på att flytta sig, men till slut skuttade han in i skogen. 

Väl hemma hade jag en hel del jobb.
Snöskottning de luxe!!!
Har inte skottat över huvudtaget sen det kom snö.
Så nu var det dags.
Jeeeeeez vad tungt det va.
Svetten sprutade innan jag änns kommit halvvägs.
Vardagsmotion räknas också. :0)
Kändes som ett ordentligt styrkepass i alla fall. 

Nu har vi tänt i kaminen och småplockar lite inför Patriks hemkomst imorgon.

Imorgon satsar vi på att kidsen kommer iväg till dagis & skola.
Och att mamman kommer iväg till jobbet.
Skönt att man i alla fall kan ta VAB när barnen är sjuka.
Så man inte förlorar allt för mycket pengar. 

Hoppas ni får en fin onsdag em och kväll! 










3 kommentarer:

  1. Fan, vilken disciplin du har :-) kan inte va långt kvar till målet nu....keep up the good work!/ Terese

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, ja nu har disciplinen varit grym.
      Nope, ca 3-4 kg!!! BAM!!!
      Tack för peppen...ses vi nå på Hälsans snart?

      Radera
    2. Absolut, till veckan:-))

      Radera