torsdag 23 januari 2014

Torsdag

Halleluhja!

Någon som kikar på Revenge av Er som läser? 
Tittade just på avsnitt 9 och 10 och det är en av få serier jag verkligen älskar.
Annars är jag en mer dokusåpa tittare, lagom avancerat och man behöver inte tänka värst mycket. Haha...
Hur som haver, Revenge, det är så himla spännande heeeeela tiden så jag har en puls på 380 när jag kollar. 
Jag bara älskar den...

Idag har jag ju som jag skrivit tidigare varit på introduktion via jobbet hela dagen.
Väldigt lärorikt måste jag säga och detta är verkligen någonting alla borde lära sig, i alla fall ergonomi...
Det har man nytta av även i vardagslivet. 

Under lunchrasten åkte jag hem till Sandry och åt lunch.
Broccoligratäng & kassler....yammi!!!
Alltid trevligt med sällskap när man äter och såklart hann vi med massa tjitt tjatt också.

Vid 16-tiden var introduktionen slut och det var dags att hämta kids bortikring. 
Pratade lite extra med personalen på Pyret idag, om Emils tal och det har verkligen utvecklats i rasande fart den sista tiden och Emil har blivit en helt annan liten pojke, fortf min lilla bebisgris såklart men någonting har hänt med honom. (i positiv bemärkelse) Fina fina unge. 

Sen var det dags att åka hem och fixa middag.
Enkelt, Emil & Elvin ville ha pannkakorna som var kvar från igår och Englis va sugen på fiskbullar.
Mamman åt lite brie och bavaria blå vid tv:n nu på kvällskvisten.

Idag har jag även satt upp en ny utmaning till mig själv.
Den förra om att ha nolltolerans med gottigheter och kolhydrater fram till jul gick som en dans. 30 dagar...BAM! 
Efter 30 dagar unnade jag mig 70% choklad och det är fortf det enda jag unnar mig. 
(Förutom i helgen då jag måste ha haft hjärnkollaps pga baksmälla) 
Tycker själv att jag är ganska el VÄLDIGT duktig.
Någon enstaka gång har jag smakat mat som var big no no under de där 30 dagarna och då efter utmaningens slutdatum. Vilket jag passerade gott och väl. 
(T.ex en pannkaka vid 1 tillfälle, en lingongrova o dylikt)
Alltså inga stora frestelser jag fallit för i det stora hela, men hur som helst, nu är det dags att Step it Up!
Ny utmaning nya möjligheter!!! 
Ska bli spännande och se vart det leder...
Har involverat Patrik mer denna gång och det var kanske inte smart om jag tänkt fuska MEN för att lyckas behövde jag en Polis och då den konsekventa varianten!
Kommer antagligen ångra mig många gånger. 

Nehe, lite beauty sleep vore på sin plats! 

Natti Natti ❤️







2 kommentarer:

  1. Här har du en till revengefantast...avverkade avsnitt 12 innan ja somna igår. Sjukt bra ju!

    Vad gäller träningen o allt så vet ja ju vem som ska få hjälpa mig i form igen sen;-) jag är grymt imponerad.

    Love<3

    SvaraRadera
  2. blir riktigt nyfiken:-))/ Terese

    SvaraRadera