lördag 19 oktober 2013

Var börjar man?

Sen jag bloggade sist har det ju hänt massor med bra saker. 

Besöket på ÖNH i Linde gick bättre än jag förväntade mig.
Trumhinnorna rörde sig fint och inget såg konstigt ut enligt Dr.
Därimot trodde hon att Emils besvär i ena örat berodde på eksem och diffusa journalanteckningar från Hfs VC bekräftade väl hennes teorier.
Inte en enda anteckning om att det verkligen hade varit konstaterad öroninflammation...och faktiskt har de bara vid ett enda tillfälle gjort en full öron, näsa & hals kontroll när vi sökt. 
Så jag är inte förvånad.
Skönt att han inte behövde operera in rör.
Som läget är nu i alla fall. 





Sen fick jag ju världens bästa födelsedagspresent i torsdagsmorse vid 02-tiden.
Äntligen kom hon ut lilla Meja ❤️ 
Hela kvällen sprang jag runt och försökte packa inför kryssningen men varannan sekund kikade jag på mobilen om en update. 
(Maria messade vid 19-20 tiden att vattnet gått)
Och jag blev ju alldeles till mig såklart. 
Vi messade lite under kvällen men sen var det natti natti för min del och när jag vaknade på morgon hade jag fått det efterlängtade mms:et på lilla Meja. 
Inte ett öga var torrt.
Det är ju så stort det här med barn ❤️ 
Nu ser vi såklart fram emot att få lämna presenten, Jimi & Patrik ska väl ta den sedvanliga cigarren & whiskyn som är obligatorisk vid ett sådant här ögonblick i livet ❤️ 

Grattis igen Vänner och ett stort grattis till Mollie som blivit storasyster ❤️ 


På torsdag f.m styrde jag bilen mot Sthlm och min man ❤️
Jag åkte och hämtade honom på jobbet sen åkte vi ut till Värtahamnen för att parkera bilen och kliva på Silja Serenad. 

I hytten väntade en surprise från älsklingen ❤️ 



Vi skålade och mumsade jordgubbar så det stod härliga till ❤️ Mousserande vin och jordgubbar är en svårslagen kombo. 

Trippen har varit helt underbar.
Vi har ätit gott, SPA:at, partat, sovit länge, pratat, skrattat, ja, umgåtts som två nykära tonåringar. Haha...
Det finns ingen bättre boost för äktenskapet än att umgås på tu man hand utan några måsten.  
Det är balsam för kärleken det ❤️ 

Tack älsklingen för en toppen present!
"All I want for christmas is You" 
Bara så du vet ;) 









Idag var det raka spåret hem från Sthlm för att hämta 3 saknade kiddoz ❤️ 
Svärmor hade även lagat lunch som var klar lagom till vi anlände. 
Barnen var lyriska över presenter & över att få träffa mamma & pappa såklart. 

Efter det åkte vi hem och bara mös hela familjen. 
Tacos, soffhäng, bus & lek heeeela e.m och kvällen. 
Nu har Patrik och jag precis tittat på en film och han susar där borta i hörnet på soffan hör jag.
Slitsamt emellanåt ❤️ 

Jag ska krypa ner och göra honom sällskap.
Imorgon är det full rulle igen.
Matlådor, simskola och massa annat fix inför en ny Sthlm vecka. 

Natti Natti på Er ❤️ och tack alla ni som grattat via Insta, sms och telefonsamtal,
det värmer ❤️ 













8 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott!!!! Va härligt ni haft det och helt klart värda det oxå ;) Riktigt fin överaskning patrik hade fixat åt dej <3 Hoppas Emil blir bättre och tur att det inte var något allvarligt. Kramar =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lotta ❤️
      Dina kommentarer värmer alltid...
      Kram

      Radera
  2. Skönt att det gick bra för Emil!

    Och Grattis till dig :)
    Grattis till Maria och Jimi :)

    Och vad mysigt ni ser ut att ha haft det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carro!

      Ja det var skönt och trippen var verkligen suverän :)

      Radera
  3. Efterlängtad uppdatering:-)

    Härliga bilder,en helg ni båda var väl värda.

    Kramar <3

    SvaraRadera
  4. Tusen tack fina fina du för all stöttning, peppning och omtanke <3 Längtar tills ni får träffa vår nya familjemedlem. Det känns så overkligt men samtidigt så självklart att hon är hos oss nu vår lilla lilla goding!!! Skönt att det såg bra ut med Emil och det ser ut som om ni har haft en fantastisk liten tripp på tu man hand :) KRAAAAM på er <3

    SvaraRadera
  5. Tusen tack fina fina du för all stöttning, peppning och omtanke <3 Längtar tills ni får träffa vår nya familjemedlem. Det känns så overkligt men samtidigt så självklart att hon är hos oss nu vår lilla lilla goding!!! Skönt att det såg bra ut med Emil och det ser ut som om ni har haft en fantastisk liten tripp på tu man hand :) KRAAAAM på er <3

    SvaraRadera
  6. Grattis i efterskott! Ni gjorde helt rätt i att skaffa er lite egentid - helt min melodi! Så fina ni är tillsammans =) Kramar från Norge

    SvaraRadera