tisdag 22 oktober 2013

Mat, kärlek & teamwork ❤️

Den här ungen ÄLSKAR verkligen att äta.
(Precis som sina syskon)
Det finns liksom inget han INTE provsmakar. 
Han är aldrig skeptisk till någon typ mat/frukt/grönsaker. 
Om han vid första provsmaken tycker att det kanske inte var hans melodi,
så spottar han ut MEN då se ni efter en stund åker det tillbaka in i munnen. 
Man kan väl ändra sig, eller hur?! 
Haha...
Hittills är det mesta gott & ätbart enligt Elvin.




Idag såg jag något kul,
Elvin sprang runt här hemma och lekte när han helt plötsligt slängde sig på alla fyra och skällde som en hund samtidigt som han kröp snabbt som en vessla. 
Undra om de leker djurlekar ofta på förskolan?! 
Emil & Engla leker nämligen ofta djur de också. 

Varje dag överraskar han oss med nya färdigheter.

Tänk att de är så klipska och snabblärda de små liven. 
Han suger åt sig som en svamp av allt han ser och hör. 
Både på gott & ont...haha! 

Han är fortfarande en riktig klätterapa.
Han klättrar överallt där det är minsta lilla nivåskillnad.

Idag innan duschen hade han klättrat upp på toan för att sen ta sig vidare till sophinken.
Förra veckan minst 1 gång stod han i toaletten, ja, iiiii toaletten. 
Köksbordet 1 miljard ggr, likaså vardagsrumsbordet, tv-bänken, köksstolarna, Emils möbler, you name it. 

Jag vet inte huuuuur många ggr han ramlat el snubblat. 
(Förvånansvärt lite kanske egentligen)
Lite tårar och tandagnisslan sen är det bara på't igen se ni.
Skam den som ger sig.

Någonting annat han fullkomligt älskar är att knycka saker och sen springa gapskrattande därifrån i hopp om att någon ska jaga honom. 
Emil är hans förstahandsval då Emil blir rasande.
Precis den reaktionen som Elvin vill ha. 

Ja ni förstår vilket ös vi har här på eftermiddagarna emellanåt. 

MEN ska även tillägga att de också leker väldigt bra tillsammans alla tre, då helst på Englas rum. Lego är favvo just nu. 

I Emils rum är det bilar, traktorer, grävmaskiner & böcker som är favoritsysslan.

Älskade fina ungar ❤️ 

Vad oroade jag mig för egentligen när jag fick veta att Elvin bosatt sig i magen? 
Jag var så orolig emellanåt att tårarna sprutade.
TRE barn? Jag? Ensam (på veckorna)? Hua... 
men jeeeeez, det här fixar ju jag galant.
Såklart med hjälp av barnen. 
Vi tillsammans är ett toppenteam. 

Vissa dagar är bättre än andra men på någe vis går det alltid runt ;) hihi... 

Tack för att jag får vara eran Mamma ❤️ 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar