måndag 15 juli 2013

Just be You!

Ögonen är själens spegel!

Kikar runt lite på Instagram och fastnar lite extra länge på vissa bilder.
Känner sorg i hjärtat.
Inte för egen del.
För andras del.
Jag ser att ansiktet kämpar med ett samspel ögon & läppar emellan.
Ögonen ser sorgsna ut och leendet skevt.
Inte alls det de vill förmedla med bilden, antar jag. 

Alla kanske inte ser det jag ser eller upplever?

Jag känner iaf igen det.
Alla gånger man brett på ett leende och försökt tindra med ögonen samtidigt som hjärtat velat skrika för längesen. 
Paniken, känslorna & tårarna. 

Idag vet jag bättre,
jag låter hjärtat skrika & välkomnar tårarna. 
Det känns bäst så.
Läkningen går smidigare även om det för stunden orsakar panik & ångest

Det finns ingen anledning att låtsas vara stark när man är svag och bräcklig. 
Styrka är att visa sina svagheter.



Snart kanske det dyker upp en sann bild, där ögon & läppar är ett med varandra! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar