fredag 5 juli 2013

Blogga från iPad = stort -

Första gången på ca 3 år...

...jag jobbar och hittills känns det overkligt bra.

Fick äran att gå bredvid med Nilla i onsdags på Kyllergruppen och det gick jätte bra.
Mycket att ta in, mest mentalt.
Lider verkligen med alla gamla & sjuka.
Med tiden lär jag mig väl att släppa det också till viss mån.

Igår var det dags för första kvällspasset på patrullen som resurs.
Min första tanke på rapporten var:
FAN vad har jag gett mig in på,
men när vi väl kom iväg och började turen så kändes det bättre och handledaren var verkligen en trivsam själ att jobba med.
Fick massor med beröm av henne och även av patienterna (eller vad man kallar dem?) och det känns ju otroligt bra såhär i början.

Hjärnan är lite i ett virr varr men jag är övertygad om att det reder sig med tiden.
Allt det här är ju nytt för mig.

Idag har jag varit hos kiropraktorn igen och fått glädjande besked.
Det såg helt klart bättre ut än sist men han tänjde och tryckte lite för att försäkra sig om att låsningarna inte gått tillbaka.
Så nu ska det väl bli bra inom snar framtid.
Stel & öm är jag fortfarande men bara jag rör på mig så går det också bort.

Ikväll är det dags för jobb igen...
Tänkte ta cykeln men vädret ser lite lurigt ut faktiskt.
Inge vidare och cykla hem om det spöregnar.

Hoppas iaf att den här kvällen känns lika bra som den igår.
Är lite nervös för morgondagen, då ska jag jobba utan att gå bredvid....magen gör uppror. Haha!


Näe nu blev det osammanhängande och söligt...ha en trevlig fredag allihopa!



Tjing Tjong!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar