måndag 18 mars 2013

Helgen,

passerade alldeles för fort som vanligt. 
I Lördags var det avslutning på Englas skridskoskola.
Alla barnen fick en varsin hockeytröja och så bjöds det på kokt korv med festis. 
En mycket lyckad avslutning. 

Det är typ den enda "happening" vi haft denna helg.
Annars har det bara varit hemmahäng förutom storhandling på Willys i Kga i fredags. 
Vi brukar handla på ICA Maxi men tänkte testa något nytt och se om det var något att ha.
Jag vet egentligen inte vad jag tycker.
Helt klart sämre frukt & grönt i alla fall men en hel del billiga saker fanns det ju typ som konserver, torrvaror osv.
Köttdelen var inte heller vidare intressant. 
Får se om det blir någon mer storhandling där eller inte. 

Igår (söndag) åkte jag till Carina på e.m och vi tog oss en promenad ner till Solstudion.
Så skönt och bara ligga där och tömma hjärnan.
(minns faktiskt inte när jag låg i ett solarium sist, måste ha varit någon gång på gymnasiet)
Skönt var det i alla fall. 

Det gör så otroligt mycket att få komma ut lite sådär emellanåt. 
I alla fall för mig.
Jag är mycket piggare & gladare när jag har lite s.k "egen" tid eller vad det nu kallas. 
För mig är egen tid t.ex en promenad (ensam), ett träningspass eller att Patrik tar med sig barnen på någonting och jag kan strosa runt hemma eller bara få åka iväg och handla ensam. 

Ikväll vankas det premiär på Hälsans Hus.
Ett aerobicpass med världens bästa inspirationskälla, Heli är vad som står på schemat ikväll.
Är lite pirrig i magen.
Det tar ju några gånger innan man kommer in i det. 
Jag känner mig grymt taggad och motiverad i alla fall och det är ju halva jobbet. 





Övning ger färdighet!
Här hemma är det numer full rulle när lilleman tar sig runt och ställer sig överallt.
Krypningen har blivit stabil & snabb.


Mammas lille Emil har blivit stora killen. 


Engla i sin nya hockeytröja


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar